loading...

دومینیکا

بازدید : 234
يکشنبه 6 فروردين 1402 زمان : 16:34

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از روش های جدید ورزش و کاهش وزن که اخیرا سر و صدای زیادی به پا کرده است آشنا کنیم و مطمئن باشیم که ورزش با دستگاه عضله سازی چه مزایا و معایبی دارد و آیا ارزش استفاده از آنها را دارد یا خیر.
EMS که مخفف Electrical Muscle Stimulation می باشد مخفف Electrical Muscle Stimulation می باشد. در واقع عضله سازی با دستگاه پالس های الکتریکی تولید می کند و توسط یک الکترود به عضله مورد نظر متصل می شود و در نتیجه تعداد و شدت انقباضات در ثانیه افزایش می یابد. EMS ممکن است وسیله ای باشد که عضلات بیشتری را تحریک می کند و نباید آن را ورزش در نظر گرفت. این روش نسبت به سایر ورزش ها هزینه بیشتری دارد اما طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است که نشان دهنده ویژگی های این روش است.

زیرا هر عاملی مزایا و معایب خاص خود را دارد. دستگاه عضله سازی مزایا و معایبی نیز دارد که قبل از تصمیم گیری باید به آنها توجه داشت.

در مقاله زیر به طور جداگانه به بررسی مزایا و معایب ورزش EMS می پردازیم:

معایب ورزش EMS

EMS همچنین می تواند معایبی داشته باشد. شایع ترین عارضه EMS ورزش برای جلوگیری از تکرار این حرکات است.

به این ترتیب شما نمی توانید شدت تمرینی را که انجام می دهید احساس کنید و در واقع بدن شما به فرصتی نیاز دارد تا بتواند شدت ورزش را درک کند. بنابراین، اگر فرد زمان کافی را برای بهبودی صرف نکند، ممکن است نتواند به اهداف مورد نظر دست یابد. یکی دیگر از مضرات EM برای افرادی است که در سیستم گردش خون مشکل دارند و استفاده از EM می تواند خطرناک باشد.بنابراین ضروری است که فرد با راهنمایی مربی یا متخصصی که از وضعیت جسمانی و وضعیت سلامتی خود آگاه است، حرکات را دنبال کند. جلسات طولانی با امواج فرکانس بالا حتی در افراد حرفه ای می تواند به عضلات آسیب برساند. بیست دقیقه در هر جلسه برای مشاهده تغییرات حاصله کافی است.
عوارض دستگاه EMS شامل آسیب عضلانی است که می تواند در اثر هر گونه فشار فیزیکی قوی روی بدن ایجاد شود. این فشار می تواند بر بافت ماهیچه ای تأثیر بگذارد و به کلیه ها آسیب برساند.
همچنین افرادی که باردار، پریود یا در شرایط خاص دیگر هستند نباید از این فناوری استفاده کنند.

البته همه عوارض ذکر شده برای هر فردی متفاوت است. و ممکن است هیچ یک از این عوارض جانبی EMS را تجربه نکنید.

مزایای ورزش EMS

این روش در درجه اول توسط افرادی استفاده می شود که می خواهند به سرعت و به طور موثر وضعیت و شکل خود را بهبود بخشند. برخی از افراد به دلیل برنامه فشرده نمی توانند به طور منظم ورزش کنند، بنابراین باید از روشی استفاده کنند که در کمترین زمان ممکن نتیجه مثبتی برای آنها به همراه داشته باشد. به عبارت دیگر، دستگاه EMS می تواند به عنوان یک ابزار موثر برای توانبخشی عضلانی پس از آسیب عمل کند. این فناوری همچنین می تواند برای افرادی که مدت زیادی است فعال نبوده اند یا اندام ورزشی دارند مفید باشد.
در واقع این دستگاه می تواند به ترمیم بافت آسیب دیده کمک کند. فرض کنید افرادی که دچار آسیب کمر هستند و حتی قادر به انجام فعالیت هایی مانند پیاده روی نیستند، می توانند با استفاده از روش EMS فعالیت خود را از سر بگیرند.ورزشکاران همچنین می توانند از آن به عنوان یک ابزار ریکاوری پس از ورزش استفاده کنند. مزیت دیگر این روش درمان آسیب های فیزیکی است که بدون فشار اضافی به تاندون ها و مفاصل وارد می شود. به این ترتیب اتصالات بدون آسیب اضافی بازسازی و ترمیم می شوند.
از دیگر مزایای ورزش EMS می توان به توانایی از بین بردن سلولیت و ترمیم سلول های سطحی با دستگاه EMS اشاره کرد. از طرفی می توانید اندام خود را مدل کنید و اندامی زیباتر داشته باشید. همچنین با استفاده از این روش شاهد حذف چربی اضافی بدن خواهید بود. زیرا این روش متابولیسم بدن را بهبود می بخشد.

بهترین چیزی که باید در مورد فناوری EMS در نظر داشت این است که نمی تواند تغییرات قابل توجهی در بدن شما در کمتر از یک ساعت ایجاد کند و باید علاوه بر تمرینات هوازی یا سایر تمرینات قدرتی برای کمک به روند عضله سازی شما انجام شود. همچنین این روش نباید بیش از سه بار در هفته استفاده شود.

با دستگاه ems در باشگاه تمرین کنید
روش های دیگری که می توانید برای عضله سازی در نظر بگیرید، ورزش هوازی است که نسبت به روش EMS ارزان تر است، اما تمرینات هوازی برای به دست آوردن فرم عضلانی مورد نظر زمان زیادی نیاز دارد. بنابراین ورزش هوازی برای افرادی که می خواهند در زمان کمتری عضله سازی کنند گزینه مناسبی نیست.
وی خاطرنشان می کند: عضله سازی با دستگاه EMS و دیگر مزایای این روش از جمله کمک به ترمیم سلول ها و رفع سلولیت به این دلیل است که این روش نسبت به سایر ورزش ها گران تر است.به طور کلی، مزایای EMS را می توان به چهار دسته تقسیم کرد: ابزار به حداکثر رساندن قدرت، ابزار توانبخشی، ابزار توانبخشی و ابزار عضله سازی.


نکته ای که در روش EMS باید در نظر داشت این است که فرد نباید پس از رسیدن به اثر مورد نظر با این دستگاه کار خود را متوقف کند زیرا ماهیچه های فرد ضعیف شده و به حالت اولیه باز می گردد. در مورد دور شدن از ورزش سنتی نیز همین اتفاق می افتد. بنابراین، با دو یا سه جلسه تمرین در هفته، می‌توانید تا زمانی که به آن می‌رسید، در فرم کامل خود باقی بمانید.

کاربرد دستگاه لاغری چیست؟
EMS اولین بار در قرن 18 اختراع شد و برای درمان مشکلات اسکلتی عضلانی استفاده شد. EMS بدون هیچ حرکتی عضلات را تحریک می کند و روند ترمیم و ترمیم آسیب تدریجی است و همچنین EMS قدرت عضلانی را تا 40 درصد افزایش می دهد. یکی دیگر از کاربردهای EMS این است که ورزشکاران از این دستگاه برای ریکاوری استفاده می کنند.

در سال های اخیر EMS به عنوان یک ورزش تناسب اندام معرفی شده است و شرکت ها شروع به تولید جلیقه و لباس هایی کرده اند که تمام بدن را می پوشاند.

آیا EMS برای کاهش وزن کار می کند؟
جلیقه ها و لباس هایی که برای این تمرینات طراحی شده اند باعث تحریک عضلات شده و در نهایت به اندام مطلوب و مناسب می رسند.

برخی از افراد به دنبال راهی برای رسیدن سریع به وزن مورد نظر خود هستند و تمام راه های موجود برای کاهش وزن را امتحان می کنند. EMS ممکن است یکی از گزینه های کاهش وزن باشد، اما یکی از معایب ورزش EMS این است که ممکن است نتایج نهایی را به همراه نداشته باشد.

EMS یک راه خوب برای کاهش وزن است، شاید یکی دیگر از معایب دستگاه EMS هزینه آن باشد.البته ورزشگاه های مجهز و باکیفیت دارای این دستگاه هستند و با مراجعه به این استادیوم ها می توان از دستگاه EMS استفاده کرد. در این صورت دیگر نیازی به تهیه این تجهیزات ورزشی مفید ندارید.

برچسب ها دستگاه لاغری ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 172
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 73
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 345
  • بازدید ماه : 213
  • بازدید سال : 23682
  • بازدید کلی : 315148
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه