loading...

دومینیکا

بازدید : 6956
چهارشنبه 18 اسفند 1400 زمان : 23:45

تحصیل در سوئیس و آشنایی با شرایط تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئیس 2022
تحصیل در سوئیس، شرایط اخذ ویزای سوئیس، هزینه ویزای تحصیلی سوئیس، مزایای تحصیل در سوئیس، شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس و راه های اخذ اقامت دانشجویی در سوئیس در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت. آیا می توانم در حین تحصیل در سوئیس اجازه اقامت دریافت کنم؟ میانگین نمرات تحصیل شما در سوئیس چقدر است؟ شرایط کار پس از تحصیل در سوئیس چگونه است؟ آیا دانشجو می تواند در سوئیس کار کند؟ بورسیه دکتری در سوئیس چیست؟ در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ می دهیم و سعی می کنیم اطلاعات دقیق و به روزی را ارائه دهیم. موسسه ملک پور نکت با بیش از 15 سال سابقه در ارائه بالاترین کیفیت خدمات اقامتی این مقاله را برای شما تهیه و نوشته است. در صورت داشتن هر گونه نگرانی یا سوال در زمینه تحصیل و اعزام دانشجو به سوئیس می توانید از مشاوره رایگان مشاورین متخصص ما بهره مند شوید. در زیر به موارد زیر خواهیم پرداخت.

تحصیل در سوئیس و شرایط عمومی
یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان سوئیس است. سوئیس تقریباً 8.5 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن شهر برن است. ساکنان سوئیس به زبان های ایتالیایی، آلمانی، فرانسوی، رومانیایی و انگلیسی صحبت می کنند. این کشور طبیعت بسیار زیبا و دیدنی دارد. بهترین ساعت ها و پنیرهای دنیا در سوئیس تولید می شوند. بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در سوئیس هستند زیرا سوئیس از سطح تحصیلات بالایی برخوردار است. بیشترین تعداد سرانه جوایز نوبل متعلق به سوئیس است. امکان اخذ بورسیه دکتری در سوئیس باعث محبوبیت بیشتر این کشور برای تحصیل شد.کاربرد رشته مدیریت آموزش در خارج از کشور به خصوص در سوئیس کیفیت آموزش در این کشور را به میزان قابل توجهی ارتقا داده است. سوئیس نیز کیفیت زندگی بسیار بالایی در جهان دارد. مزایای تحصیل در سوئیس آن را به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. این کشور در تمامی مقاطع متقاضی می پذیرد و کشور پذیرش دانشجو می باشد.ارز آن فرانک و ارزش هر فرانک سوئیس 1.04 دلار آمریکا می باشد. امکان اخذ بورسیه دکتری در سوئیس باعث محبوبیت بیشتر این کشور برای تحصیل شد. اگر می خواهید تمامی روش ها و شرایط مهاجرت و اقامت در این کشور را بدانید، توصیه می کنیم مقاله راه های مهاجرت به سوئیس را از دست ندهید.


تحصیل در سوئیس در مدارس
افراد زیر 18 سال برای تحصیل باید در مدارس سوئیس ثبت نام کنند. در سوئیس، ایالت ها به عنوان کانتون شناخته می شوند. این کانتون ها برای خود قوانین خاصی دارند و قوانین متفاوتی نسبت به سایر کانتون ها دارند. بنابراین، آموزش در هر کانتون متفاوت است. این تفاوت ها عمدتاً به زبان رسمی کانتون مربوط می شود. به طور معمول در مدارس این کشور دانش آموزان سه زبان را یاد می گیرند که یکی زبان کانتونال، دیگری زبان رسمی کشور و زبان سوم انگلیسی است که دانش آموزان باید آن را یاد بگیرند. در این کشور تحصیل تا سن 15 سالگی اجباری است. آموزش زیر 18 سال به سه بخش زیر تقسیم می شود:

آموزش ابتدایی و مهدکودک

آموزش متوسطه ابتدایی
آموزش متوسطه
سیستم آموزشی سوئیس مانند اکثر کشورهای اروپایی بر اساس سیستم بولونیا است.آموزش از مهدکودک شروع می شود که اختیاری است. سپس دانش آموز وارد مدرسه ابتدایی اجباری (Volksschule) می شود. پس از مدرسه ابتدایی، دانش آموزان در دو سطح مختلف تحصیل می کنند: Oberstufenschule و Primarschule. دوره متوسطه (Gymnasium) اختیاری است و دوره آن 4 سال و نیم به طول می انجامد که برخی از آن دوره 6 و نیم ساله کارآموزی یا حرفه ای (بروفسلره) را آغاز می کند. پس از این دوره، دانشجویان وارد Universität یا Fachhochschuled می شوند. در ادامه مراحل مختلف را به تفصیل بیان خواهیم کرد.مرحله آموزش ابتدایی شامل مهدکودک و دبستان می باشد. مهدکودک ها عموما دو ساله هستند و تمام دوره های ابتدایی هشت ساله است. دانش آموزان در سن 11 یا 12 سالگی به ورزشگاه یا سالن بدنسازی می روند. برای این دوره، دانش آموز یا باید وارد هنرستان شود یا در مقطع کارشناسی. در این دوره ها می توانند دوره های فنی حرفه ای را بگذرانند یا برای تحصیل در دانشگاه آماده شوند و برای تربیت معلم یا مدیریت آموزش در خارج از کشور آماده شوند. در اینجا جدولی از نرخ ملی سوئیس برای تحصیل در مدارس آمده است.

تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی
تحصیل در سوئیس یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی است. زیرا این کشور دارای بسیاری از بهترین دانشگاه های جهان است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ابتدا باید یک رشته را انتخاب کنید و سپس به فکر انتخاب دانشگاه باشید. از آنجایی که شرایط پذیرش برای دانشگاه های سوئیس متفاوت است، باید مراقب باشید که دانشگاهی را انتخاب کنید که مطابق با شرایط شما باشد.در سوئیس، بسیاری از دانشگاه ها مدارک تحصیلی پاره وقت، آموزش از راه دور، آموزش از راه دور و آموزش فنی و حرفه ای را تایید نمی کنند. نمرات مربوط به مدارس عصر نیز در این دانشکده ها پذیرفته نمی شود. یکی از مزیت های تحصیل در سوئیس این است که چون تحصیل در این کشور به زبان های مختلف ارائه می شود، دوره های زبانی مختلفی مانند انگلیسی، فرانسوی و آلمانی برای دانشجویان ارائه می شود که می توانند در این دوره ها شرکت کنند. شرط معدل تحصیلی در سوئیس ممکن است برای پذیرش در برخی از دانشگاه ها معتبر باشد. در این مرحله برای تحصیل به زبان انگلیسی نمره آیلتس 6 مورد نیاز است، دانشجو ممکن است تا 16 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کند تا بخشی از هزینه ها را پوشش دهد.

کارشناسی ارشد در سوئیس
قبل از شروع تحصیل در سوئیس باید بدانید که در این کشور سیستم آموزشی متمرکزی وجود ندارد و شرایط پذیرش دانشگاه های سوئیس در هر کانتون و مقررات آموزشی هر کدام متفاوت است. به همین دلیل قوانین پذیرش در دانشگاه ها نیز متفاوت است. اما به طور کلی مدرک 12 ساله لازم است. به عنوان مثال، برخی از دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می کنند و نیاز به مدرک آیلتس 6.5 دارند، اما بسته به قوانین کانتون، ممکن است برای تحصیل در این سطح نیاز به دانستن زبان دیگری داشته باشید. میانگین نمرات تحصیل در سوئیس در این مقطع معمولا برای هر دانشگاه متفاوت است. نوع دیپلمی که قبلاً در مقطع کارشناسی گرفته اید بسیار مهم است زیرا نباید دیپلم نیمه وقت یا نیمه وقت دریافت کنید یا آموزش از راه دور انجام دهید.با این حال، راهی وجود دارد که می توانید مدرک خود را با گذراندن دوره ای به نام «بلوغ کامل» برابر کنید. پس از اتمام این دوره، مجوز ورود به دوره کارشناسی ارشد را دریافت خواهید کرد. در این دوره، دانشجو ممکن است تا 16 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کند.

تحصیل در سوئیس برای مقطع دکترا
شرایط اخذ ویزای سوئیس برای مقطع دکتری بسیار خوب است و به همین دلیل دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب می کند. شهرت دانشگاه های عالی در این کشور باعث شده تا 50 درصد از دانشجویان دکترا در سوئیس بتوانند در خارج از کشور تحصیل کنند و از آنجایی که به چندین زبان ارائه می شود، دانشجویان امکان تحصیل به زبان های مختلف را دارند.این کشور وجود دارد. برای مطالعه این دوره به زبان انگلیسی باید مدرک آیلتس 7 یا بالاتر داشته باشید. یکی دیگر از نکات مثبت تحصیل در این کشور این است که تحصیل در مقطع دکتری می تواند رایگان باشد. بورسیه های دکترا نیز در سوئیس موجود است. در واقع، برای اینکه دوره دکتری شما رایگان باشد، یا باید دانشجویانی را به عنوان اساتید کمکی در سطوح پایین تر تربیت کنید یا در پروژه های تحقیقاتی همکاری کنید. اگر این کار را انجام دهید، علاوه بر اینکه دانشگاه رایگان می شود، حقوق هم دریافت خواهید کرد. حقوق دانشجویان دکترا در این رشته ها از 2000 تا 6000 فرانک سوئیس در ماه متغیر است. اما اگر دانشجویان دکترا در رشته پزشکی کار کنند، می توانند تا 50000 فرانک سوئیس در سال درآمد داشته باشند. شرایط پذیرش در دانشگاه های دکتری سوئیس مقالات مهم، نمرات بالا، دانش زبان و پروموتر می باشد. در وهله اول دانشجو باید استاد راهنما پیدا کند و با ارسال مدارک و انجام مصاحبه بتواند پذیرش بگیرد. میانگین نمرات تحصیل در سوئیس در این مقطع از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.

برچسب ها تحصیل در سوئیس ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 172
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 82
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 69
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 328
  • بازدید ماه : 2106
  • بازدید سال : 22428
  • بازدید کلی : 313894
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه