loading...

دومینیکا

بازدید : 32
دوشنبه 9 بهمن 1402 زمان : 23:30

دوره تعمیرات پکیج دیواری و زمینی

دوره آموزش تعمیرات پکیج آموزشگاه تهران پایتخت به عنوان یک آموزشگاه فنی، شامل همه مواردی است که برای بازار کار نیاز دارید. یعنی پکیج های ایرانی مثل بوتان و ایران رادیاتور و همه انواع پکیج های خارجی را که دارای استفاده زیاد در بین خانواده های ایرانی هستند را شامل می شوند تا شما کارآموزان عزیز بعد از گذراندن دوره بتوانید در کمترین زمان ممکن وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

از جمله مهمترین موارد مطرح شده در دوره آموزش تعمیر پکیج آموزشگاه فن آموزان را می توان به معرفی، عیب یابی و نحوه رفع ارور یا خطاهای پکیج های مختلف، دلایل روشن نشدن پکیج، خرابی برد، خرابی انواع سنسورها، خرابی شیر اطمینان و دیگر قطعات آن ها خواهند بود که به صورت کاملا عملی به آموزش آن ها می پردازیم.

یادگیری صرفاً نشستن در کلاس درس نیست، دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری و زمینی در آموزشگاه فن آموزان یک تجربه آموزشی عملی منحصر به فرد را تحت نظارت اساتید واجد شرایط ، به شما ارائه می دهد.

در حالی که نصب پکیج های مدرن آسان تر شده است، توانایی عیب یابی موثر و تعمیرات پکیج دشوارتر شده است. این دوره شامل تمامی تکنیک های عیب یابی و تعمیر است که شما را قادر می سازد با درک کاملی از عملکرد پکیج های ترکیبی و سیستمی ، علائم خرابی در پکیجهای مختلف ، نحوه تعویض قطعات طبق دستورالعمل سازنده ، سرویس دهی تمامی اجزای پکیج و …. به طرز ماهرانه ای به تعمیرات پکیج تسلط پیدا کنید. این دوره بصورت تضمینی در تعمیرگاه مجهز برگزار می شود و آموزش تعمیر همه برندهای پکیج زمینی و دیواری ایران رایاتور، بوتان و… به همراه آموزش تعمیر آبگرمکن را دربرمی گیرد.

کارآموزان در آموزشگاه تعمیرات پکیج فن آموزان به صورت عملی در کارگاه مراحل تعمیرات را انجام می دهند و با اصول عیب یابی نیز آشنا خواهند شد. این دوره توسط اساتید مجرب که خود سابقه فعالیت عملی داشته اند در آموزشگاه فن آموزان تدریس می شود.

این دوره جامع و تضمینی در تعمیرگاه مجهز و کاملاً کاربردی است و آموزش تعمیرات همه برندهای پکیج زمینی و دیواری ایران رایاتور، بوتان و… و نیز آموزش تعمیر آبگرمکن (بصورت رایگان) را شامل می شود. کارآموزان بصورت عملی در یک کارگاه که مجهز به تمامی ابزارات مورد نیاز برای عیب یابی و تعمیر است ، روی طیف وسیعی از پکیج های دیواری و زمینی مختلف قدیمی و جدید کار خواهند کرد تا یک محیط کاری واقعی را برای شما فراهم شود.

آموزشگاه آکادمي تهران با برخورداری از اساتید با تجربه و متخصص در این حرفه اقدام به آموزش پکیج های دیواری و زمینی در تهران می نماید و پس از پایان دوره به کارآموزان مدرک فنی حرفه ای اعطا می کند. در فن آموزان در صورت عدم یادگیری مباحث، امکان تجدید دوره به صورت رایگان پس از پایان دوره وجود خواهد داشت.

علاوه بر دوره اموزش پکیج ، فن آموزان بیش از هشتاد دوره آموزشی درآمدزا ویژه بازار کار را با ارائه مدرک فنی و حرفه ای برگزار می کند. برخی از این دوره ها شامل آموزش تعمیرات کولر گازی ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش نصب پکیج ، آموزش نصب دوربین مدار بسته و … می باشد. لیست تمامی دوره ها در صفحه اصلی سایت قابل مشاهده است.

آموزش تعمیرات برد پکیج

برد الکترونیکی یا PCB ها اساسا مرکز کنترل پکیج می باشد. جایی که تمام قطعات الکترونیکی پکیج با هم ملاقات می کنند و با هم ارتباط برقرار می کنند و دستورالعمل های خود را دریافت می کنند تا به طور همزمان با هم کار کنند. اگر این قطعه خراب شود، پکیج از کار می افتد. بنابراین، می توان گفت برد الکترونیکی برای کارکرد پکیج های متراکم مدرن بسیار حیاتی هستند. متأسفانه، هنگامی که برد یک پکیج آسیب می بیند، تعمیر آن ارزان و آسان نیست. ایراد در برد پکیج های دیواری و زمینی یکی از دلایل اصلی تعمیرات اضطراری پکیج است، بنابراین آموزشگاه فن آموزان یک دوره ویژه تحت عنوان آموزش تعمیرات برد پکیج را بصوت مجزا و با تمرکز تخصصی بر مونتاژ و تعمیر برد پکیج اختصاص داده است.

بردها اساسا دارای حلقه های بازخورد منفی است، این بدان معنی است که اگر هر گونه نقصی به عنوان مثال کار نکردن فن یا مسدود شدن لوله گاز، شناسایی شود، پکیج دیگر کار نمی کند و کد خطا را نمایش می دهد. برخی از رایج ترین نشانه های برد معیوب در پکیج شامل کارنکردن صفحه نمایش ، روشن نشدن پکیج ، بوی سوختگی ، نشتی پکیج ، سروصدای زیاد پکیج، نرسیدن برق به PCB یا پنل نمایشگر ، خطای حافظه PCB، مشکلات سیم کشی برد پکیج ، ارتعاشات پکیج و … که نحوه عیب یابی و تعمیر تمامی مشکلات مربوط به مدارچاپی یا همان برد الکترونیکی پکیج در دوره آموزش تعمیر برد پکیج بصورت کاملا حرفه ای اموزش داده می شود. برای دریافت جزئیات بیشتر این دوره با ما تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که در آموزشگاه های زیادی در تهران به آموزش تعمیر برد پکیج پرداخته می شود؛ ولی هیچکدام به شما مشکلات واقعی و اصول تعمیر را یاد نمی دهند. در حد یک ساعت توضیحات کلی می دهند که این اصلا به درد شما نمیخورد. در فن آموزان اساتید به صورت تخصصی چندین جلسه را برای بررسی مشکلات، عیب یابی و تعمیرات بردهای پکیج اختصاص می دهند و تمامی سوالات و مشکلاتی را که برای تعمیر دارید پاسخ می دهند. علاوه بر این، تمامی ارورهای بردهای پکیج را بررسی می کنند و راه حل های برطرف کردن هر ارور را با جزئیات کامل توضیح می دهند. با این روش، هر عیب و نقصی که برد دستگاه پیدا کند را خیلی سریع متوجه می شوید و آن را به درستی برطرف می کنید. به جرات می توان گفت فن آموزان بهترین اموزشگاه تعمیرات پکیج در تهران می باشد. در ضمن، تعمیر برد پکیج بوتان و ایران رادیاتور نیز در این دوره به شما آموزش داده می شود.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که بر روی حرفه ای شدن در تعمیر برد پکیج سرمایه گذاری کنید. شما با صرف وقت، هزینه و تمرین به راحتی می توانید از این طریق به درآمد خوبی برسید و آینده شغلی تان را تضمین کنید.

چرا دوره آموزشی تعمیرات پکیج را بگذرانیم؟

با توجه به استفاده روز افزون از انواع مدل های پکیج در کشورمان به جای موتورخانه ها و گرم خانه هایی که در زمان های قدیمی تر در شهرهای بزرگ تر مورد استفاده بودند، می توان گفت که دارای بازار کار بسیار زیادی می باشید که می توان از فروش این دستگاه تا نصب و تعمیر و آن را در نظر گرفت. از جمله مزایای استفاده از پکیج ها در خانه می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • در دسترس بودن تنظیمات برای هر واحد
  • هزینه کم تعمیرات نسبت به موتوخانه های قدیمی
  • فراهم بودن دائمی آب گرم مصرفی و رادیات ها در زمستان
  • نیاز به فضای کم در آشپزخانه و … برای نصب
  • ایمنی و راحتی فراوان، بسته به مدل دستگاه و …
  • و…

دوره آموزش تعمیرات پکیج برای چه کسانی مناسب است؟

دوره آموزش تعمیرات پکیج برای کسانی که علاقه مند به کارهای فنی هستند و از تعمیرات انواع قطعات و تعویض و راه اندازی یک سیستم فنی لذت می برند مناسب می باشد.

همچنین افرادی که به مشاغل تاسیساتی علاقمند بوده و در زمینه فروش پکیج و … فعالیت می کنند.

پس از اتمام دوره آموزشی، کارآموزان قادر به انجام چه کارهایی خواهند بود؟

  • پس از اتمام دوره آموزشی پکیج، کارآموزان قادر به شناخت قطعات اصلی، برد، سنسورها و… خواهند بود که بتوانند همه پکیج های ایرانی و خارجی را عیب یابی و تعمیر کنند.
  • قطعات تعویضی را با توجه به عیب یابی هایی که می آموزند تعویض کنند.
  • تفاوت های پکیج های دیواری، زمینی و آبگرمکن ها را درک خواهید کرد.
  • با نصب، تعمیر و نگهداری پکیج ها کامل آشنا خواهند شد.
  • رایج ترین و معمول ترین خرابی های پکیج ها را شناخته و با علائم آن آشنا خواهید شد.
  • برد پکیج های ایران رادیاتور و بوتان را می توانند تعمیر کنند.
  • و…

میزان کار و درآمد شغلی برای تکنسین و تعمیرکار پکیج بعد از دوره آموزشی

پکیج دیواری در حال حاضر، رایج ترین سیستم های گرمایشی هستند که هزینه های نصب کم، مصرف کارآمد و تعمیر و نگهداری تقریبا ساده ای دارند و به همین دلیل پرکاربرد و پر استفاده هستند. با توجه به گسترش استفاده از آنها، حرفه ای بودن تعمیرکاران دارای اهمیت زیادی به واسطه بالا بودن کیفیت خدمات را طلب می کند که شخص تعمیرکار باید همه موارد مهم را بلد باشد.

تکنسین های پکیج، افراد واجد شرایطی هستند که همه انواع پکیج ها را نصب، بررسی، نگهداری و در صورت لزوم تعمیر می کنند.

اگر به این حرفه فکر می کنید، قبل از هر چیز نیاز به کسب صلاحیت های مناسب و کسب تجربه به عنوان کارآموز بعد از گذراندن دوره آموزش تعمیرات پکیج هستید تا بر همه موارد اشراف کامل داشته باشید.

می توان گفت با توجه به کیفیت آب، گاز و هوای در استان ها و شهرهای مختلف کشور، خدمات تعمیر پکیج و درآمد شغل تعمیرکار پکیج متفاوت می باشد.

این موارد باعث می شوند تا تعمیر و نگهداری و طول دوره آن نیز متفاوت بوده و میزان درآمد را وابسته به فاکتورهای مختلف نماید. همچنین در فصل های گرم و سرد سال نیز با توجه به میزان کارکرد دستگاه می توان گفت دارای میزان سرویس و تعمیر متفاوتی مورد نیاز می باشند.

ولی مهمترین مواردی که شما باید به عنوان شخصی که می خواهید این دوره را بگذرانید بدانید این است که از پکیج چه استفاده شود یا نشود باید همه قطعات آن موقع راه اندازی چک شوند تا از عملکرد آن ها اطمینان حاصل شود.

قطعات مربوط به احتراق و … دائم در حال کار می باشند باید در سال بازبینی شوند. اجزای گرمایش پکیج دیواری و… نیز به این ترتیب باید چک شوند تا از عملکرد آن ها اطمینان حاصل شود.

پس تعمیرات و سرویس های دوره ای برای پکیج علاوه از فصل های مختلف و خراب شدن قطعات در طول سال مورد نیاز همه هستند.

برآورد میزان درآمد تعمیرکار پکیج را اگر تقسیم به تعمیرات مورد نظر، تعویض قطعه های لازم برای هر پکیج یا سرویس دوره های در نظر بگیریم می توان گفت حداقل حقوقی را که می توانند برای سال های اول خود از این حرفه در نظر داشته باشند دو تا سه برابر حداقل حقوق وزارت کار خواهد بود.

مثلا

  • هزینه ایاب و ذهاب،
  • تعمیر قطعات مختلفی که قابل تعمیر هستند مثل مشعل و تنظیم شیر کنترل گاز، منبع انبساط پکیج و…
  • تعویض قطعات
  • و…

به عنوان متغیرهای دریافت هزینه هستند.

خصوصیات شخص تعمیرکار پکیج، جهت یادگیری تعمیرات پکیج دیواری

پس با توجه به موارد بالا متوجه شدیم که تقاضا برای تعمیرکاران پکیج آموزش دیده جهت نصب و تعمیر بر روی این تجهیزات بسیار زیاد است و کمبود شغل وجود ندارد.

اما باید در کنار این دوره بدانید که شخص تعمیرکار پکیج علاوه از مهارت کاری و فنی باید مهارت های تفکر تحلیلی نیز داشته باشد که به شما این امکان را می دهد که به صورت کارآمدتر و به موقع هر کاری را با تصمیم گیری درست انجام دهید.

مهارت های فنی که شخص تعمیرکار پکیج برای حل کردن مشکلات مربوط به دستگاه های مختلف باید داشته باشد شامل مطالعه دفترچه راهنما جهت دانستن محل قرارگیری قطعات، نحوه دقیق عیب یابی قسمت های مختلف دستگاه، شناخت کاملی از ارورهای دستگاه ها که در دفترچه راهنما نیز ذکر می شوند، اما شما باید به عنوان شخص متخصص همه آن ها را بدانید.

مهارت های دیگری که یک تعمیرکار پکیج به آن نیاز دارد، مدیریت زمان خوب و مهارت های برخورد مناسب از جمله موارد زیر است که کمک کننده برای تکنسینی قابل در این شغل می باشند. از جمله این موراد عبارتند از:

  • دانش ساختمانی کم و ساخت و ساز، جهت شناسایی محل قرار گیری پکیج روی دیوار
  • توانایی استفاده، نگهداری و تعمیر ابزارآلات یا شناختی کافی از آن ها
  • داشتن ذهنیتی مکانیکی و فنی جهت شروع سریع کارهای و رفع مشکل ها و ایرادات
  • حفظ آرامش در محیط های پر استرس و محل زندگی مشتری
  • توجه به جزئیات و دقت در انجام کارها
  • بررسی و تست نشت گاز و کارها حساس
  • برش، خم یا اتصال اتصالات و کارهای لوله کشی
  • و…

نکات مهمی که هر تعمیرکار پکیجی باید در حین آموزش یاد بگیرد

نکات مهمی که هر تعمیرکار پکیجی باید در حین آموزش یاد بگیرد تا در مواقعی که با این مشکلات روبرو می شود آن ها را به راحتی و در کمترین زمان ممکن حل کند عبارتند از:

  • تعمیر پکج دیواری در چه شراطی نیاز به تعمیر خواهد داشت؟ (دانستن نکاتی مثل طول عمر دستگاه، طول عمر قطعات و…)
  • زمان مناسب جهت تعمیر یا تعویض قطعات را بداند تا برای مشتری هزینه اضافی تحمیل نشود. (مثل سر و صدای پکیج، کم گرم بودن پکیج و…)
  • شناخت کاملی از قطعات پکیج (قطعات مکانیکی، سنسورها، برد و…)
  • بازرسی های دوره ای شامل چه قطعاتی می شود؟
  • و…

دوره تعمیرات پکیج دیواری و زمینی

دوره آموزش تعمیرات پکیج آموزشگاه تهران پایتخت به عنوان یک آموزشگاه فنی، شامل همه مواردی است که برای بازار کار نیاز دارید. یعنی پکیج های ایرانی مثل بوتان و ایران رادیاتور و همه انواع پکیج های خارجی را که دارای استفاده زیاد در بین خانواده های ایرانی هستند را شامل می شوند تا شما کارآموزان عزیز بعد از گذراندن دوره بتوانید در کمترین زمان ممکن وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

از جمله مهمترین موارد مطرح شده در دوره آموزش تعمیر پکیج آموزشگاه فن آموزان را می توان به معرفی، عیب یابی و نحوه رفع ارور یا خطاهای پکیج های مختلف، دلایل روشن نشدن پکیج، خرابی برد، خرابی انواع سنسورها، خرابی شیر اطمینان و دیگر قطعات آن ها خواهند بود که به صورت کاملا عملی به آموزش آن ها می پردازیم.

یادگیری صرفاً نشستن در کلاس درس نیست، دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری و زمینی در آموزشگاه فن آموزان یک تجربه آموزشی عملی منحصر به فرد را تحت نظارت اساتید واجد شرایط ، به شما ارائه می دهد.

در حالی که نصب پکیج های مدرن آسان تر شده است، توانایی عیب یابی موثر و تعمیرات پکیج دشوارتر شده است. این دوره شامل تمامی تکنیک های عیب یابی و تعمیر است که شما را قادر می سازد با درک کاملی از عملکرد پکیج های ترکیبی و سیستمی ، علائم خرابی در پکیجهای مختلف ، نحوه تعویض قطعات طبق دستورالعمل سازنده ، سرویس دهی تمامی اجزای پکیج و …. به طرز ماهرانه ای به تعمیرات پکیج تسلط پیدا کنید. این دوره بصورت تضمینی در تعمیرگاه مجهز برگزار می شود و آموزش تعمیر همه برندهای پکیج زمینی و دیواری ایران رایاتور، بوتان و… به همراه آموزش تعمیر آبگرمکن را دربرمی گیرد.

کارآموزان در آموزشگاه تعمیرات پکیج فن آموزان به صورت عملی در کارگاه مراحل تعمیرات را انجام می دهند و با اصول عیب یابی نیز آشنا خواهند شد. این دوره توسط اساتید مجرب که خود سابقه فعالیت عملی داشته اند در آموزشگاه فن آموزان تدریس می شود.

این دوره جامع و تضمینی در تعمیرگاه مجهز و کاملاً کاربردی است و آموزش تعمیرات همه برندهای پکیج زمینی و دیواری ایران رایاتور، بوتان و… و نیز آموزش تعمیر آبگرمکن (بصورت رایگان) را شامل می شود. کارآموزان بصورت عملی در یک کارگاه که مجهز به تمامی ابزارات مورد نیاز برای عیب یابی و تعمیر است ، روی طیف وسیعی از پکیج های دیواری و زمینی مختلف قدیمی و جدید کار خواهند کرد تا یک محیط کاری واقعی را برای شما فراهم شود.

آموزشگاه آکادمي تهران با برخورداری از اساتید با تجربه و متخصص در این حرفه اقدام به آموزش پکیج های دیواری و زمینی در تهران می نماید و پس از پایان دوره به کارآموزان مدرک فنی حرفه ای اعطا می کند. در فن آموزان در صورت عدم یادگیری مباحث، امکان تجدید دوره به صورت رایگان پس از پایان دوره وجود خواهد داشت.

علاوه بر دوره اموزش پکیج ، فن آموزان بیش از هشتاد دوره آموزشی درآمدزا ویژه بازار کار را با ارائه مدرک فنی و حرفه ای برگزار می کند. برخی از این دوره ها شامل آموزش تعمیرات کولر گازی ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش نصب پکیج ، آموزش نصب دوربین مدار بسته و … می باشد. لیست تمامی دوره ها در صفحه اصلی سایت قابل مشاهده است.

آموزش تعمیرات برد پکیج

برد الکترونیکی یا PCB ها اساسا مرکز کنترل پکیج می باشد. جایی که تمام قطعات الکترونیکی پکیج با هم ملاقات می کنند و با هم ارتباط برقرار می کنند و دستورالعمل های خود را دریافت می کنند تا به طور همزمان با هم کار کنند. اگر این قطعه خراب شود، پکیج از کار می افتد. بنابراین، می توان گفت برد الکترونیکی برای کارکرد پکیج های متراکم مدرن بسیار حیاتی هستند. متأسفانه، هنگامی که برد یک پکیج آسیب می بیند، تعمیر آن ارزان و آسان نیست. ایراد در برد پکیج های دیواری و زمینی یکی از دلایل اصلی تعمیرات اضطراری پکیج است، بنابراین آموزشگاه فن آموزان یک دوره ویژه تحت عنوان آموزش تعمیرات برد پکیج را بصوت مجزا و با تمرکز تخصصی بر مونتاژ و تعمیر برد پکیج اختصاص داده است.

بردها اساسا دارای حلقه های بازخورد منفی است، این بدان معنی است که اگر هر گونه نقصی به عنوان مثال کار نکردن فن یا مسدود شدن لوله گاز، شناسایی شود، پکیج دیگر کار نمی کند و کد خطا را نمایش می دهد. برخی از رایج ترین نشانه های برد معیوب در پکیج شامل کارنکردن صفحه نمایش ، روشن نشدن پکیج ، بوی سوختگی ، نشتی پکیج ، سروصدای زیاد پکیج، نرسیدن برق به PCB یا پنل نمایشگر ، خطای حافظه PCB، مشکلات سیم کشی برد پکیج ، ارتعاشات پکیج و … که نحوه عیب یابی و تعمیر تمامی مشکلات مربوط به مدارچاپی یا همان برد الکترونیکی پکیج در دوره آموزش تعمیر برد پکیج بصورت کاملا حرفه ای اموزش داده می شود. برای دریافت جزئیات بیشتر این دوره با ما تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که در آموزشگاه های زیادی در تهران به آموزش تعمیر برد پکیج پرداخته می شود؛ ولی هیچکدام به شما مشکلات واقعی و اصول تعمیر را یاد نمی دهند. در حد یک ساعت توضیحات کلی می دهند که این اصلا به درد شما نمیخورد. در فن آموزان اساتید به صورت تخصصی چندین جلسه را برای بررسی مشکلات، عیب یابی و تعمیرات بردهای پکیج اختصاص می دهند و تمامی سوالات و مشکلاتی را که برای تعمیر دارید پاسخ می دهند. علاوه بر این، تمامی ارورهای بردهای پکیج را بررسی می کنند و راه حل های برطرف کردن هر ارور را با جزئیات کامل توضیح می دهند. با این روش، هر عیب و نقصی که برد دستگاه پیدا کند را خیلی سریع متوجه می شوید و آن را به درستی برطرف می کنید. به جرات می توان گفت فن آموزان بهترین اموزشگاه تعمیرات پکیج در تهران می باشد. در ضمن، تعمیر برد پکیج بوتان و ایران رادیاتور نیز در این دوره به شما آموزش داده می شود.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که بر روی حرفه ای شدن در تعمیر برد پکیج سرمایه گذاری کنید. شما با صرف وقت، هزینه و تمرین به راحتی می توانید از این طریق به درآمد خوبی برسید و آینده شغلی تان را تضمین کنید.

چرا دوره آموزشی تعمیرات پکیج را بگذرانیم؟

با توجه به استفاده روز افزون از انواع مدل های پکیج در کشورمان به جای موتورخانه ها و گرم خانه هایی که در زمان های قدیمی تر در شهرهای بزرگ تر مورد استفاده بودند، می توان گفت که دارای بازار کار بسیار زیادی می باشید که می توان از فروش این دستگاه تا نصب و تعمیر و آن را در نظر گرفت. از جمله مزایای استفاده از پکیج ها در خانه می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • در دسترس بودن تنظیمات برای هر واحد
  • هزینه کم تعمیرات نسبت به موتوخانه های قدیمی
  • فراهم بودن دائمی آب گرم مصرفی و رادیات ها در زمستان
  • نیاز به فضای کم در آشپزخانه و … برای نصب
  • ایمنی و راحتی فراوان، بسته به مدل دستگاه و …
  • و…

دوره آموزش تعمیرات پکیج برای چه کسانی مناسب است؟

دوره آموزش تعمیرات پکیج برای کسانی که علاقه مند به کارهای فنی هستند و از تعمیرات انواع قطعات و تعویض و راه اندازی یک سیستم فنی لذت می برند مناسب می باشد.

همچنین افرادی که به مشاغل تاسیساتی علاقمند بوده و در زمینه فروش پکیج و … فعالیت می کنند.

پس از اتمام دوره آموزشی، کارآموزان قادر به انجام چه کارهایی خواهند بود؟

  • پس از اتمام دوره آموزشی پکیج، کارآموزان قادر به شناخت قطعات اصلی، برد، سنسورها و… خواهند بود که بتوانند همه پکیج های ایرانی و خارجی را عیب یابی و تعمیر کنند.
  • قطعات تعویضی را با توجه به عیب یابی هایی که می آموزند تعویض کنند.
  • تفاوت های پکیج های دیواری، زمینی و آبگرمکن ها را درک خواهید کرد.
  • با نصب، تعمیر و نگهداری پکیج ها کامل آشنا خواهند شد.
  • رایج ترین و معمول ترین خرابی های پکیج ها را شناخته و با علائم آن آشنا خواهید شد.
  • برد پکیج های ایران رادیاتور و بوتان را می توانند تعمیر کنند.
  • و…

میزان کار و درآمد شغلی برای تکنسین و تعمیرکار پکیج بعد از دوره آموزشی

پکیج دیواری در حال حاضر، رایج ترین سیستم های گرمایشی هستند که هزینه های نصب کم، مصرف کارآمد و تعمیر و نگهداری تقریبا ساده ای دارند و به همین دلیل پرکاربرد و پر استفاده هستند. با توجه به گسترش استفاده از آنها، حرفه ای بودن تعمیرکاران دارای اهمیت زیادی به واسطه بالا بودن کیفیت خدمات را طلب می کند که شخص تعمیرکار باید همه موارد مهم را بلد باشد.

تکنسین های پکیج، افراد واجد شرایطی هستند که همه انواع پکیج ها را نصب، بررسی، نگهداری و در صورت لزوم تعمیر می کنند.

اگر به این حرفه فکر می کنید، قبل از هر چیز نیاز به کسب صلاحیت های مناسب و کسب تجربه به عنوان کارآموز بعد از گذراندن دوره آموزش تعمیرات پکیج هستید تا بر همه موارد اشراف کامل داشته باشید.

می توان گفت با توجه به کیفیت آب، گاز و هوای در استان ها و شهرهای مختلف کشور، خدمات تعمیر پکیج و درآمد شغل تعمیرکار پکیج متفاوت می باشد.

این موارد باعث می شوند تا تعمیر و نگهداری و طول دوره آن نیز متفاوت بوده و میزان درآمد را وابسته به فاکتورهای مختلف نماید. همچنین در فصل های گرم و سرد سال نیز با توجه به میزان کارکرد دستگاه می توان گفت دارای میزان سرویس و تعمیر متفاوتی مورد نیاز می باشند.

ولی مهمترین مواردی که شما باید به عنوان شخصی که می خواهید این دوره را بگذرانید بدانید این است که از پکیج چه استفاده شود یا نشود باید همه قطعات آن موقع راه اندازی چک شوند تا از عملکرد آن ها اطمینان حاصل شود.

قطعات مربوط به احتراق و … دائم در حال کار می باشند باید در سال بازبینی شوند. اجزای گرمایش پکیج دیواری و… نیز به این ترتیب باید چک شوند تا از عملکرد آن ها اطمینان حاصل شود.

پس تعمیرات و سرویس های دوره ای برای پکیج علاوه از فصل های مختلف و خراب شدن قطعات در طول سال مورد نیاز همه هستند.

برآورد میزان درآمد تعمیرکار پکیج را اگر تقسیم به تعمیرات مورد نظر، تعویض قطعه های لازم برای هر پکیج یا سرویس دوره های در نظر بگیریم می توان گفت حداقل حقوقی را که می توانند برای سال های اول خود از این حرفه در نظر داشته باشند دو تا سه برابر حداقل حقوق وزارت کار خواهد بود.

مثلا

  • هزینه ایاب و ذهاب،
  • تعمیر قطعات مختلفی که قابل تعمیر هستند مثل مشعل و تنظیم شیر کنترل گاز، منبع انبساط پکیج و…
  • تعویض قطعات
  • و…

به عنوان متغیرهای دریافت هزینه هستند.

خصوصیات شخص تعمیرکار پکیج، جهت یادگیری تعمیرات پکیج دیواری

پس با توجه به موارد بالا متوجه شدیم که تقاضا برای تعمیرکاران پکیج آموزش دیده جهت نصب و تعمیر بر روی این تجهیزات بسیار زیاد است و کمبود شغل وجود ندارد.

اما باید در کنار این دوره بدانید که شخص تعمیرکار پکیج علاوه از مهارت کاری و فنی باید مهارت های تفکر تحلیلی نیز داشته باشد که به شما این امکان را می دهد که به صورت کارآمدتر و به موقع هر کاری را با تصمیم گیری درست انجام دهید.

مهارت های فنی که شخص تعمیرکار پکیج برای حل کردن مشکلات مربوط به دستگاه های مختلف باید داشته باشد شامل مطالعه دفترچه راهنما جهت دانستن محل قرارگیری قطعات، نحوه دقیق عیب یابی قسمت های مختلف دستگاه، شناخت کاملی از ارورهای دستگاه ها که در دفترچه راهنما نیز ذکر می شوند، اما شما باید به عنوان شخص متخصص همه آن ها را بدانید.

مهارت های دیگری که یک تعمیرکار پکیج به آن نیاز دارد، مدیریت زمان خوب و مهارت های برخورد مناسب از جمله موارد زیر است که کمک کننده برای تکنسینی قابل در این شغل می باشند. از جمله این موراد عبارتند از:

  • دانش ساختمانی کم و ساخت و ساز، جهت شناسایی محل قرار گیری پکیج روی دیوار
  • توانایی استفاده، نگهداری و تعمیر ابزارآلات یا شناختی کافی از آن ها
  • داشتن ذهنیتی مکانیکی و فنی جهت شروع سریع کارهای و رفع مشکل ها و ایرادات
  • حفظ آرامش در محیط های پر استرس و محل زندگی مشتری
  • توجه به جزئیات و دقت در انجام کارها
  • بررسی و تست نشت گاز و کارها حساس
  • برش، خم یا اتصال اتصالات و کارهای لوله کشی
  • و…

نکات مهمی که هر تعمیرکار پکیجی باید در حین آموزش یاد بگیرد

نکات مهمی که هر تعمیرکار پکیجی باید در حین آموزش یاد بگیرد تا در مواقعی که با این مشکلات روبرو می شود آن ها را به راحتی و در کمترین زمان ممکن حل کند عبارتند از:

  • تعمیر پکج دیواری در چه شراطی نیاز به تعمیر خواهد داشت؟ (دانستن نکاتی مثل طول عمر دستگاه، طول عمر قطعات و…)
  • زمان مناسب جهت تعمیر یا تعویض قطعات را بداند تا برای مشتری هزینه اضافی تحمیل نشود. (مثل سر و صدای پکیج، کم گرم بودن پکیج و…)
  • شناخت کاملی از قطعات پکیج (قطعات مکانیکی، سنسورها، برد و…)
  • بازرسی های دوره ای شامل چه قطعاتی می شود؟
  • و…

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 172
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 53
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 413
  • بازدید ماه : 2932
  • بازدید سال : 23254
  • بازدید کلی : 314720
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه