loading...

دومینیکا

بازدید : 40
شنبه 4 آذر 1402 زمان : 13:17

جرمگیری و بروساژ دندان در تهران

جرمگیری و بروساژ دندان در تهران، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان موجب ایجاد بوی بد دهان و و در نهایت تغییر رنگ دندان ها می شود. که این امر نه تنها سلامت دندان ها را به خظر می اندازد بلکه موجب می شود تا افراد از آن ها فاصله بگیرند.

هنگامی که افراد بعد از وعده های غذایی و یا روزانه حداقل یک مرتبه مسواک نمی زنند به مرور لایه ای از مواد غذایی بر روی دندان آن ها قرار گرفته و جرم تشکیل می شود که این افراد می توانند برای حفظ سلامت دهان و دندان خود برای جرم گیری و برروساژ دندان اقدام کنند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی جرمگیری و بروساژ دندان در تهران بپردازیم و در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. دعوت می کنم با ما همراه باشید.

جرمگیری و بروساژ دندان در تهران چیست؟

جرمگیری و بروساژ دندان یکی از روش های ترمیمی دندان می باشد که دندانپزشک با بهره مندی از موادی که در اختیار دارد. و با برس چرخشی مخصوص اقدام به جرمگیری دندان و یا بروساژ دندان می کند.

این روش درمانی لکه ها و جرم هایی که بر روی لثه و دندان بیمار تجمع پیدا کردن اند کاملا از بین می رود. لازم است که بدانید جرمگیری و بروساژ دندان در تهران برای تمامی افراد لازم می باشد ولی مدت زمان دوره های میان بروساژ دندان به طریقه مراقبت شما از دندان هایتان بستگی دارد.

برخی از افراد که به رعایت بهداشت دهان و دندان خود اهمیت نمی دهند در مقایسه با افرادی که روزانه حداقل دو مرتبه مسواک می زنند به بروساژ دندان بیشتری نیاز دارند. لازم است که بدانید روش صحیح مسواک زدن و همچنین استفاده از خمیردندان های مناسب می تواند تا حد زیادی میزان جرم دندان هایتان را کاهش دهد.

روش های جرمگیری و بروساژ دندان در تهران کدام است؟

برای جرمگیری و بروساژ دندان در تهران روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به سه روش رایج آن اشاره می کنیم:

در این روش از بروساژ دندان محلول های خاصی توسط دندانپزشک بر روی دندان قرار می گیرد سپس با کمک برس چرخشی جرم گیری

دندان انجام می شود. محلولی که در این روش از کار استفاده می شود حاوی پراکسید با غلظت 35 درصدی می باشد و از این طریق دندان های شما تقریبا 12 الی 16 درجه روشن تر می شود.

  • جرمگیری دندان در خانه با استفاده از ژل ها

در این روش خودتان می توانید در خانه دست به کار شوید. اما باید از قبل به دندانپزشک برای تجویز ژل های لازم که حاوی پراکسید غلیظ است مراجعه کنید.

شما بعد از تهیه ژل مورد نظر هر شب به مدت 4 ساعت آن را بر روی دندان هایتان قرار دهید سپس آبکشی کنید. برای دریافت نتیجه دلخواه انجام این درمان را به مدت دو هفته به شما توصیه می کنیم.

  • جرم گیری دندان با استفاده از خمیر دندان ها

برای انجام این کار ابتدا باید یک خمیردندان قوی را خریداری کنید سپس با مسواک زدن با این خمیردندان به مرور متوجه روشن تر شدن دندان هایتان خواهید شد. لازم است که بدانید پراکسید به کار رفته در ترکیبات این خمیردندان ها در حدود چهاردرصد می باشد که برای جرمگیری دندان در منزل مناسب می باشد.

مراحل کار جرمگیری و بروساژ دندان در تهران

روند و مراحل انجام جرمگیری دندان به قرار ذیل است:

  • معاینه فیزیکی

اولین مرحله دندانپزشک با استفاده ز آینه کوچک مخصوصی که در اختیار دارد تمام سطوح دندان ها و لثه شما را مورد ارزیابی دقیق قرار می دهد. در این معاینه دندانپزشک در صورت هر گونه التهاب لثه و دیکر مشکلات دندان و لثه به درستی ان را تشخیص می دهد.

  • حذف پلاک و جرم

دندانپزشک جرم ها و پلاک هایی که روی سطح دندان، بین دندان و اطراف لثه قرار دارد را با ابزار به نام جرم گیر تمیز می کند. زمان کار ممکن است شما صدای شدیدی را بشنوید اما نگران نباشید زیرا این امر کاملا طبیعی می باشد. این مرحله دندانپزشک به منظور جلوگیری از تشکیل جرم های سخت تمامی پلاک های دندانی را تمیز می کند.

  • تمیز کردن با خمیر دندان ساینده

بعد از جرم گیری دندان ها، اکنون دندانپزشک با استفاده از یک مسواک برقی با قدرت بالا دندان های شما را مسواک می زند. این دستگاه نیز ممکن است صدای شدیدی داشته باشد. با کمک این ابزار جرم گیری به صورت عمیق تر انجام می شود و هرگونه جرم و یا لکه ای که در مرحله قبل باقی مانده باشد کاملا از بین می رود.

  • نخ دندان تخصصی

حتی اگر به صورت مرتب از نخ دندان استفاده نکنید، اما در زمانی که برای جرم گیری به دندانپزشکی مراجعه کرده اید از این نخ دندان حرفه ای نمی توانید گذشت کنید. در این مرحله دندانپزشک با استفاده از نخ دندان فاصله میان دندان ها را کاتملا تمیز کرده و در صورتی که هر گونه جرم و یا لکه ای باقی مانده باشد کاملا از بین می رود.

  • شستشو

در این مرحله دندانپزشک از شما می خواهد تا دهانتن را کالا تمیز بشویید تا جرم ها و آلودگی هایی که در دهان شما وجود دارد تمیز شود. دندانپزشک برای شستشوی دهان یک دهان شوی حاوی فلوراید را در اختیار شما قرار می دهد.

  • تیمار فلوراید

تیمار فلوراید آخرین مرحله از فرایند جرمگیری و بروساژ دندان در تهران می باشد. در این مرحله فلوراید به عنوان یک عامل محافظ برای دندان های شما عمل می کند. این ماده موجب افزایش مقاومت دندان های شما در برابر پوسیدگی می شود.

اهمیت جرمگیری و بروساژ دندان

جرمگیری و بروساژ دندان در تهران برای حفظ سلامت دهان و دندان و همچنین پیشگیری از بیماری لثه است. حتی رعایت کامل بهداشت دهان و دندان، مسواک روزانه و نخ دندان کشیدن هم نمی تواند مانع از بروز برخی پلاک های دندانی شود. جرم گیری دندان نوعی تمیز کردن حرفه ای برای از بین بردن تجمع پلاک های دندانی است.

در صورتی که از این درمان برای پاکسازی دندان و لثه استفاده نکنید باکتری ها و پلاک ها به مرور موجب ایجاد بیماری لثه می شوند. لازم است که بدانید پلاک در امتداد خط لث جمع می شود و اگر تمیز نشود موجب ایجادباکتری می شود. باکتری ها به مرور موجب شل شدن بافت لثه شده و در نهایت منجر به از دست دندان می گردد.

توجه داشته باشید که اگر پلاک های دندانی بیش از چهار میلی متر باشند جرمگیری دندان برای شما ضرورت دارد. هدف از جرمگیری و بروساژ دندان در تهران از بین بردن پلاک زیر خطر لثه و پیشگیری از بیماری های لثه است.

فواید جرم گیری دندان

از جمله مهم ترین فواید جرم گیری دندان می توان به مورا ذیل اشاره کرد:

  • جلوگیری از پوسیدگی دندان

یکی از مهم ترین دلایلی که موجب می شود تا شما به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید حفره های دندانی است. این حفره ها زمانی به وجود می آیند که پلا ک های روی دندان شروع به از بین بردن لایه بیرونی دندان و یا همان مینای دندان می کنند. پلاک نوعی رسوب سفیدرنگ استن که باکتری ها به ان چسبیده اند و به دندان متصل هستند.

  • پیشگیری از بروی بیماری لثه

پلاک تنها دندان ها را از بین نمی برد بلکه اگر به خط زیر دندان نفوذ پیدا کند لثه را نیز در معرض خطر قرار می دهند. اگر برای از بین بردن این پلاک ها به موقع اقدام نکنید منجر به بیماری لثه شده و در نهایت موجب از بین رفتن دندان شما می شود.

  • تنفسی تازه و خوشبو

بهترین راه برای جلوگیری از بروز بوی بد دهان و دندان رعایت بهداشت است. که برای این کار مسواک زدن و جرم گیری را به شما توصیه می کنیم. قابل ذکر است که بهره مندی از تنفسی تازه با بوی خوش موجب افزایش اعتماد به نفس نیز می شود.

  • بهبود سلامت کلی

جرم گیری می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مغزی را نیز تا حد زیادی کاهش دهد. التهاب های مزمن که مرتبط با بیماری لثه است موجب شریان های سخت شده و سبب حمله قلبی و یا سکته مغزی می شود.

  • صرفه جویی در هزینه

هزینه ای که برای جرمگیری و بروساژ دندان در تهران پرداخت می کنید بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر از هزینه هایی است که ممکن است در آینده برای ترمیم دندان پرداخت کنید. در حقیقت شما با مراقبت پیشگیرانه از هر گونه مشکل جدی و گران قیمت در آینده جلوگیزری خواهید کرد.

چه مدت یک بار به جرمگیری دندان نیاز است؟

این امر به میزان اهمیت شما به رعایت بهداشت و سلامت دندان ها بستگی دارد. اغلب افراد تنها با یک مرتبه جرمگیری و از بین بردن جرم های سنگین مراقبت از دندان های خود را به صورت کاملا جدی تر انجام می دهند.

این افراد دیگر نیازی به مراجعه به مطب دندانپزشک برای جرمگیری دندان پیدا نمی کنند و در صورت لزوم جرمگیری را به صورت دستی انجام می دهند. ولی در حالت کلی هر فردی سالانه باید یک مرتبه برای جرم گیری به صورت حرفه ای باید به دندانپزشکی مراجعه کند. زیرا برخی پلاک ها و جرم های دندانی تنها با ابزارهای مخصوص دندانپزشکی از بین می روند.

بنابراین هرچقدر مراقبت های شما از دندان هایتان دقیق تر و بیشتر باشد در نتیجه جرم گیری ساده تر و سریع تر انجام می شود. اگر در حین مسواک زدن از ناحیه لثه دچار خونریزی شدید باید بدانید که در ان ناحیه قطعا مشکلی وجود دارد. که در وهله اول اول لازم است که به دندانپزشک مراجعه کنید.

اما توصیه می کنیم به ناحیه ای که خون مشاهده کرده اید بیشتر مسواک بزنید و از خونریزی نترسید. در واقع شما با خوب و درست مسواک زدن میزان خونریزی را تا حد زیادی نیز کاهش می دهید.

هزینه جرمگیری و بروساژ دندان در تهران

هزینه ای که برای این درمان باید پرداخت کنید به عوامل متعددی نظیر تصویربرداری، تخصص و مهارت دندانپزشک و هزینه هایی در خصوص جرم گیری عمیق دندان بستگی دارد. البته قابل ذکر است که تصویربرداری برای همه افراد تجویز نمی شود. این مورد با توجه به شرایط دهان و دندان بیمار توسط دندانپزشک تشخیص داده می شود.

به این نکته نیز توجه داشته باشید در صورتی که جرم های دندان شما وخیم باشد، به گونه ای که منجر به خونریزی لثه شده باشد ممکن است به بیش از یک بار جرمگیری دندان نیاز داشته باشید.

آیا جرمگیری موجب صدمه زدن به دندان ها می شود؟

این نکته را به خاط داشته باشید که جرم گیری تحت هیچ شرایطی برای افراد خطرناک نخواهد بود. زیرا مکانیزم این درمان که توسط دستگاه جرم گیر انجام می شود بر پایه لرزش است و نمی تواند موجب تراش دندان شده و یا به آن صدمه وارد کند.

قابل ذکر است که درمان نه تنها مضر نبوده بلکه برای دندان و لثه و بافت های اطراف دندان بسیار مفید نیز می باشد. زیرا جرم های لثه و دندان هارا پوشانده و محلی برای تجمع انواع میکروب و ویروس دهانی ایجاد می شود. از این رو نه تنها این درمان هیچگونه خطری نداشته بلکه سلامت دندان و لثه را نیز تضمین می کند.

آیا بروساژ دندان درد دارد؟

با توجه به مطالبی که در بالا در مورد پروساژ دندان گفتیم متوجه شده اید که ین روش درمان موجب تراشیدن دندان نمی شود. فرایند درمان با استفاده از برس هایی با سر نرم انجام می شود که به صورت چرخان و برقی به جرم ها ضربه وارد کرده و باعث کنده شدن آن ها می شوند. علاوه بر موراد فوق الذکر آبی که از دستگاه با فشار بالایی خارج می شود موجب شستشو و خنک شدن دندان ها خواهد شد. لذا با توجه به آنچه گفتیم این پروسه درمان هیچگونه دردی نداشته و نیاز به استفاده از بی حسی نخواهید داشت.

جرمگیری و بروساژ دندان در تهران

جرمگیری و بروساژ دندان در تهران، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان موجب ایجاد بوی بد دهان و و در نهایت تغییر رنگ دندان ها می شود. که این امر نه تنها سلامت دندان ها را به خظر می اندازد بلکه موجب می شود تا افراد از آن ها فاصله بگیرند.

هنگامی که افراد بعد از وعده های غذایی و یا روزانه حداقل یک مرتبه مسواک نمی زنند به مرور لایه ای از مواد غذایی بر روی دندان آن ها قرار گرفته و جرم تشکیل می شود که این افراد می توانند برای حفظ سلامت دهان و دندان خود برای جرم گیری و برروساژ دندان اقدام کنند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی جرمگیری و بروساژ دندان در تهران بپردازیم و در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. دعوت می کنم با ما همراه باشید.

جرمگیری و بروساژ دندان در تهران چیست؟

جرمگیری و بروساژ دندان یکی از روش های ترمیمی دندان می باشد که دندانپزشک با بهره مندی از موادی که در اختیار دارد. و با برس چرخشی مخصوص اقدام به جرمگیری دندان و یا بروساژ دندان می کند.

این روش درمانی لکه ها و جرم هایی که بر روی لثه و دندان بیمار تجمع پیدا کردن اند کاملا از بین می رود. لازم است که بدانید جرمگیری و بروساژ دندان در تهران برای تمامی افراد لازم می باشد ولی مدت زمان دوره های میان بروساژ دندان به طریقه مراقبت شما از دندان هایتان بستگی دارد.

برخی از افراد که به رعایت بهداشت دهان و دندان خود اهمیت نمی دهند در مقایسه با افرادی که روزانه حداقل دو مرتبه مسواک می زنند به بروساژ دندان بیشتری نیاز دارند. لازم است که بدانید روش صحیح مسواک زدن و همچنین استفاده از خمیردندان های مناسب می تواند تا حد زیادی میزان جرم دندان هایتان را کاهش دهد.

روش های جرمگیری و بروساژ دندان در تهران کدام است؟

برای جرمگیری و بروساژ دندان در تهران روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به سه روش رایج آن اشاره می کنیم:

در این روش از بروساژ دندان محلول های خاصی توسط دندانپزشک بر روی دندان قرار می گیرد سپس با کمک برس چرخشی جرم گیری

دندان انجام می شود. محلولی که در این روش از کار استفاده می شود حاوی پراکسید با غلظت 35 درصدی می باشد و از این طریق دندان های شما تقریبا 12 الی 16 درجه روشن تر می شود.

  • جرمگیری دندان در خانه با استفاده از ژل ها

در این روش خودتان می توانید در خانه دست به کار شوید. اما باید از قبل به دندانپزشک برای تجویز ژل های لازم که حاوی پراکسید غلیظ است مراجعه کنید.

شما بعد از تهیه ژل مورد نظر هر شب به مدت 4 ساعت آن را بر روی دندان هایتان قرار دهید سپس آبکشی کنید. برای دریافت نتیجه دلخواه انجام این درمان را به مدت دو هفته به شما توصیه می کنیم.

  • جرم گیری دندان با استفاده از خمیر دندان ها

برای انجام این کار ابتدا باید یک خمیردندان قوی را خریداری کنید سپس با مسواک زدن با این خمیردندان به مرور متوجه روشن تر شدن دندان هایتان خواهید شد. لازم است که بدانید پراکسید به کار رفته در ترکیبات این خمیردندان ها در حدود چهاردرصد می باشد که برای جرمگیری دندان در منزل مناسب می باشد.

مراحل کار جرمگیری و بروساژ دندان در تهران

روند و مراحل انجام جرمگیری دندان به قرار ذیل است:

  • معاینه فیزیکی

اولین مرحله دندانپزشک با استفاده ز آینه کوچک مخصوصی که در اختیار دارد تمام سطوح دندان ها و لثه شما را مورد ارزیابی دقیق قرار می دهد. در این معاینه دندانپزشک در صورت هر گونه التهاب لثه و دیکر مشکلات دندان و لثه به درستی ان را تشخیص می دهد.

  • حذف پلاک و جرم

دندانپزشک جرم ها و پلاک هایی که روی سطح دندان، بین دندان و اطراف لثه قرار دارد را با ابزار به نام جرم گیر تمیز می کند. زمان کار ممکن است شما صدای شدیدی را بشنوید اما نگران نباشید زیرا این امر کاملا طبیعی می باشد. این مرحله دندانپزشک به منظور جلوگیری از تشکیل جرم های سخت تمامی پلاک های دندانی را تمیز می کند.

  • تمیز کردن با خمیر دندان ساینده

بعد از جرم گیری دندان ها، اکنون دندانپزشک با استفاده از یک مسواک برقی با قدرت بالا دندان های شما را مسواک می زند. این دستگاه نیز ممکن است صدای شدیدی داشته باشد. با کمک این ابزار جرم گیری به صورت عمیق تر انجام می شود و هرگونه جرم و یا لکه ای که در مرحله قبل باقی مانده باشد کاملا از بین می رود.

  • نخ دندان تخصصی

حتی اگر به صورت مرتب از نخ دندان استفاده نکنید، اما در زمانی که برای جرم گیری به دندانپزشکی مراجعه کرده اید از این نخ دندان حرفه ای نمی توانید گذشت کنید. در این مرحله دندانپزشک با استفاده از نخ دندان فاصله میان دندان ها را کاتملا تمیز کرده و در صورتی که هر گونه جرم و یا لکه ای باقی مانده باشد کاملا از بین می رود.

  • شستشو

در این مرحله دندانپزشک از شما می خواهد تا دهانتن را کالا تمیز بشویید تا جرم ها و آلودگی هایی که در دهان شما وجود دارد تمیز شود. دندانپزشک برای شستشوی دهان یک دهان شوی حاوی فلوراید را در اختیار شما قرار می دهد.

  • تیمار فلوراید

تیمار فلوراید آخرین مرحله از فرایند جرمگیری و بروساژ دندان در تهران می باشد. در این مرحله فلوراید به عنوان یک عامل محافظ برای دندان های شما عمل می کند. این ماده موجب افزایش مقاومت دندان های شما در برابر پوسیدگی می شود.

اهمیت جرمگیری و بروساژ دندان

جرمگیری و بروساژ دندان در تهران برای حفظ سلامت دهان و دندان و همچنین پیشگیری از بیماری لثه است. حتی رعایت کامل بهداشت دهان و دندان، مسواک روزانه و نخ دندان کشیدن هم نمی تواند مانع از بروز برخی پلاک های دندانی شود. جرم گیری دندان نوعی تمیز کردن حرفه ای برای از بین بردن تجمع پلاک های دندانی است.

در صورتی که از این درمان برای پاکسازی دندان و لثه استفاده نکنید باکتری ها و پلاک ها به مرور موجب ایجاد بیماری لثه می شوند. لازم است که بدانید پلاک در امتداد خط لث جمع می شود و اگر تمیز نشود موجب ایجادباکتری می شود. باکتری ها به مرور موجب شل شدن بافت لثه شده و در نهایت منجر به از دست دندان می گردد.

توجه داشته باشید که اگر پلاک های دندانی بیش از چهار میلی متر باشند جرمگیری دندان برای شما ضرورت دارد. هدف از جرمگیری و بروساژ دندان در تهران از بین بردن پلاک زیر خطر لثه و پیشگیری از بیماری های لثه است.

فواید جرم گیری دندان

از جمله مهم ترین فواید جرم گیری دندان می توان به مورا ذیل اشاره کرد:

  • جلوگیری از پوسیدگی دندان

یکی از مهم ترین دلایلی که موجب می شود تا شما به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید حفره های دندانی است. این حفره ها زمانی به وجود می آیند که پلا ک های روی دندان شروع به از بین بردن لایه بیرونی دندان و یا همان مینای دندان می کنند. پلاک نوعی رسوب سفیدرنگ استن که باکتری ها به ان چسبیده اند و به دندان متصل هستند.

  • پیشگیری از بروی بیماری لثه

پلاک تنها دندان ها را از بین نمی برد بلکه اگر به خط زیر دندان نفوذ پیدا کند لثه را نیز در معرض خطر قرار می دهند. اگر برای از بین بردن این پلاک ها به موقع اقدام نکنید منجر به بیماری لثه شده و در نهایت موجب از بین رفتن دندان شما می شود.

  • تنفسی تازه و خوشبو

بهترین راه برای جلوگیری از بروز بوی بد دهان و دندان رعایت بهداشت است. که برای این کار مسواک زدن و جرم گیری را به شما توصیه می کنیم. قابل ذکر است که بهره مندی از تنفسی تازه با بوی خوش موجب افزایش اعتماد به نفس نیز می شود.

  • بهبود سلامت کلی

جرم گیری می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مغزی را نیز تا حد زیادی کاهش دهد. التهاب های مزمن که مرتبط با بیماری لثه است موجب شریان های سخت شده و سبب حمله قلبی و یا سکته مغزی می شود.

  • صرفه جویی در هزینه

هزینه ای که برای جرمگیری و بروساژ دندان در تهران پرداخت می کنید بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر از هزینه هایی است که ممکن است در آینده برای ترمیم دندان پرداخت کنید. در حقیقت شما با مراقبت پیشگیرانه از هر گونه مشکل جدی و گران قیمت در آینده جلوگیزری خواهید کرد.

چه مدت یک بار به جرمگیری دندان نیاز است؟

این امر به میزان اهمیت شما به رعایت بهداشت و سلامت دندان ها بستگی دارد. اغلب افراد تنها با یک مرتبه جرمگیری و از بین بردن جرم های سنگین مراقبت از دندان های خود را به صورت کاملا جدی تر انجام می دهند.

این افراد دیگر نیازی به مراجعه به مطب دندانپزشک برای جرمگیری دندان پیدا نمی کنند و در صورت لزوم جرمگیری را به صورت دستی انجام می دهند. ولی در حالت کلی هر فردی سالانه باید یک مرتبه برای جرم گیری به صورت حرفه ای باید به دندانپزشکی مراجعه کند. زیرا برخی پلاک ها و جرم های دندانی تنها با ابزارهای مخصوص دندانپزشکی از بین می روند.

بنابراین هرچقدر مراقبت های شما از دندان هایتان دقیق تر و بیشتر باشد در نتیجه جرم گیری ساده تر و سریع تر انجام می شود. اگر در حین مسواک زدن از ناحیه لثه دچار خونریزی شدید باید بدانید که در ان ناحیه قطعا مشکلی وجود دارد. که در وهله اول اول لازم است که به دندانپزشک مراجعه کنید.

اما توصیه می کنیم به ناحیه ای که خون مشاهده کرده اید بیشتر مسواک بزنید و از خونریزی نترسید. در واقع شما با خوب و درست مسواک زدن میزان خونریزی را تا حد زیادی نیز کاهش می دهید.

هزینه جرمگیری و بروساژ دندان در تهران

هزینه ای که برای این درمان باید پرداخت کنید به عوامل متعددی نظیر تصویربرداری، تخصص و مهارت دندانپزشک و هزینه هایی در خصوص جرم گیری عمیق دندان بستگی دارد. البته قابل ذکر است که تصویربرداری برای همه افراد تجویز نمی شود. این مورد با توجه به شرایط دهان و دندان بیمار توسط دندانپزشک تشخیص داده می شود.

به این نکته نیز توجه داشته باشید در صورتی که جرم های دندان شما وخیم باشد، به گونه ای که منجر به خونریزی لثه شده باشد ممکن است به بیش از یک بار جرمگیری دندان نیاز داشته باشید.

آیا جرمگیری موجب صدمه زدن به دندان ها می شود؟

این نکته را به خاط داشته باشید که جرم گیری تحت هیچ شرایطی برای افراد خطرناک نخواهد بود. زیرا مکانیزم این درمان که توسط دستگاه جرم گیر انجام می شود بر پایه لرزش است و نمی تواند موجب تراش دندان شده و یا به آن صدمه وارد کند.

قابل ذکر است که درمان نه تنها مضر نبوده بلکه برای دندان و لثه و بافت های اطراف دندان بسیار مفید نیز می باشد. زیرا جرم های لثه و دندان هارا پوشانده و محلی برای تجمع انواع میکروب و ویروس دهانی ایجاد می شود. از این رو نه تنها این درمان هیچگونه خطری نداشته بلکه سلامت دندان و لثه را نیز تضمین می کند.

آیا بروساژ دندان درد دارد؟

با توجه به مطالبی که در بالا در مورد پروساژ دندان گفتیم متوجه شده اید که ین روش درمان موجب تراشیدن دندان نمی شود. فرایند درمان با استفاده از برس هایی با سر نرم انجام می شود که به صورت چرخان و برقی به جرم ها ضربه وارد کرده و باعث کنده شدن آن ها می شوند. علاوه بر موراد فوق الذکر آبی که از دستگاه با فشار بالایی خارج می شود موجب شستشو و خنک شدن دندان ها خواهد شد. لذا با توجه به آنچه گفتیم این پروسه درمان هیچگونه دردی نداشته و نیاز به استفاده از بی حسی نخواهید داشت.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 172
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 81
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 93
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 345
  • بازدید ماه : 703
  • بازدید سال : 24172
  • بازدید کلی : 315638
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه