loading...

دومینیکا

بازدید : 181
يکشنبه 6 فروردين 1402 زمان : 16:36

پوست شما با گذشت زمان و با افزایش سن تغییر می کند. این تغییرات معمولاً ناخوشایند بوده و با علائمی مانند شلی، چین و چروک و جوش همراه است. اما امروزه به لطف درمان های مدرن برای سلامت و زیبایی پوست، دیگر نیازی به نشستن و تماشای این تغییرات نیست. به جای اینکه با دستان خود به رختخواب بروید، می توانید پوست خود را با درمان های ایمن و موثر مانند پلاسماشت، میکرونیدلینگ و RF صورت... سفت کنید و روند پیری پوست خود را کاهش دهید.

اگر شما هم از افتادگی پوست رنج می برید و به دنبال راهی برای درمان و جلوگیری از بدتر شدن این مشکل هستید، حتما روش آر اف فركشنال را امتحان کنید. اگر از این موضوع اطلاعی ندارید، در ادامه به تفصیل درباره این درمان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با سایر روش های مراقبت و زیبایی پوست می توانید در دوره های آموزشی پاکسازی پوست نیز شرکت کنید.

آر اف صورت چیست؟
درمان با فرکانس رادیویی (RF) که به آن سفت کردن پوست با فرکانس رادیویی نیز گفته می شود، یک روش غیر جراحی برای سفت کردن پوست است. این روش شامل استفاده از امواج انرژی برای گرم کردن لایه عمیق پوست به نام درم است. این گرما تولید کلاژن را تحریک می کند.

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن شماست. چارچوب پوست شما را ایجاد می کند و به پوست شما استحکام می بخشد. با افزایش سن، سلول های شما کلاژن کمتری تولید می کنند که منجر به افتادگی پوست و چین و چروک می شود. افتادگی پوست در حدود سنین 35 تا 40 سالگی رخ می دهد که کمیت و کیفیت کلاژن شما شروع به کاهش می کند.

درمان با فرکانس رادیویی از سال 2001 برای مبارزه با افتادگی پوست و علائم پیری مورد استفاده قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم نحوه عملکرد این درمان زیبایی و فواید احتمالی آن برای پوست را بررسی کنیم.

صورت آر اف چگونه کار می کند؟
Thermalift اولین نوع آر اف برای سفت کردن پوست بود. اما اکنون بسیاری از شرکت ها همین فناوری را ارائه می دهند. همه این سیستم ها یکسان کار می کنند. امواج فرکانس رادیویی لایه عمیق پوست را بین 122 تا 167 درجه فارنهایت (50 تا 75 درجه سانتیگراد) گرم می کنند.

مطالعات معتبر نشان داده اند که حفظ دمای بیش از 115 درجه فارنهایت (46 درجه سانتیگراد) برای بیش از 3 دقیقه باعث می شود بدن شما پروتئین های شوک حرارتی را آزاد کند. این پروتئین ها بدن شما را برای تولید فیبرهای کلاژن جدید تحریک می کنند. این روش معمولا کمتر از یک ساعت طول می کشد و تقریبا بدون درد است.

امواج فرکانس رادیویی چیست؟
امواج رادیویی یک نوع تابش هستند. تابش انتشار انرژی به صورت امواج الکترومغناطیسی است که بسته به میزان انرژی آزاد شده می توان این امواج را به دو دسته کم انرژی یا پر انرژی طبقه بندی کرد. پرتوهای ایکس و گاما نمونه هایی از تابش پرانرژی هستند، در حالی که امواج رادیویی کم انرژی در نظر گرفته می شوند. امواج رادیویی، وای فای و مایکروویو همه انواع امواج دستگاه آر اف هستند. شکل تابشی که برای سفت کردن پوست با آر اف استفاده می شود، حدود یک میلیارد برابر کمتر از اشعه ایکس انرژی آزاد می کند.

مزایای رادیوفرکوئنسی درمانی چیست؟
دو مزیت قابل مشاهده این درمان، سفت تر و صاف تر بودن پوست است. یعنی چین و چروک های پوست شما کمتر شده و پوستی صاف و زیبا خواهید داشت.اما آر اف در واقع یک درمان همه کاره است. بنابراین می‌توانید انتظار بهبود آسیب‌های ناشی از نور خورشید را نیز داشته باشید. مطالعات نشان می دهد که پس از سه ماه درمان، بیماران بهبود بالینی قابل توجهی را در علائم آسیب خفیف تا متوسط خورشید تجربه کردند.

این یک خبر عالی برای افرادی با پوست مسن است. درمان لکه های تیره، افتادگی و سایر عوارض نور خورشید بسیار دشوار است. بیشتر مردم فکر می‌کنند که پیری تنها دلیل تجزیه کلاژن است، اما نور خورشید عامل جدی‌تری است. بنابراین توانایی معکوس کردن آسیب UV یک انقلاب است و فناوری فرکانس رادیویی دقیقاً این کار را انجام می دهد. برخی از مزایای مهم آر اف عبارتند از:

کانتور صورت
قبل از اینکه به آن بپردازیم، بیایید نگاهی به چگونگی پیری پوست بیندازیم. در زیر سطح پوست، داربست های کلاژن و الاستین از درم و اپیدرم حمایت می کنند. این ساختار پوست شما را انعطاف پذیر، شاداب و سفت نگه می دارد. از سن 25 سالگی هر سال بین 1 تا 2 درصد از کلاژن طبیعی خود را از دست می دهیم. با گذشت زمان و با افزایش سن، داربست ضعیف تر شده و در نهایت از هم می پاشد.

بدتر از آن، سلول های سطحی پوست ما (اپیدرم) در جوانی به سرعت بازسازی نمی شوند. نتایج آن تیرگی، افتادگی، چین و چروک و مشکلات بافتی است. RF نه تنها پوست را سفت می کند، بلکه خطوط را بازسازی می کند تا پوستی قوی، محکم و جوان به نظر برسد. این عمل سفت کننده، RF را به ویژه برای خط چانه، گردن و فک مناسب می کند. همچنین می توان از آن برای سفت کردن اطراف بینی و دهان، زیر چشم و ابروهای افتاده استفاده کرد.

بهبود تدریجی پوست.
همانطور که گفتیم درمان با فرکانس رادیویی باعث تولید کلاژن و الاستین جدید در بدن می شود. با این اثرات پوست قدیمی و آسیب دیده با پوست جدید و سالم جایگزین می شود. این سلول ها نیز به طور طبیعی قوی تر و قوی تر می شوند. اما این چیزها یک شبه اتفاق نمی افتد. بلکه با گذشت زمان و به تدریج شاهد بهبود پوست و صورت خود خواهید بود.

خطوط ریز و چین و چروک های صورت را صاف کنید
یک منبع معتبر در سال 2018 تاثیر فرکانس رادیویی بر چین و چروک دور چشم 70 زن میانسال را بررسی کرد. محققان دریافتند که سه جلسه درمانی در یک دوره شش هفته ای به طور قابل توجهی چین و چروک آنها را کاهش می دهد.

نتایج بلند مدت
به لطف افزایش تولید کلاژن و الاستین، پوست شما دوام بیشتری خواهد داشت. برخی از فیشال ها فقط ماهیچه های صورت را تحریک می کنند یا به طور موقت بافت ها را حجیم می کنند. اما RF فرآیندهای ترمیم داخلی پوست را تحریک می کند و در نتیجه کلاژن ذاتا بادوام است. بنابراین نتایج درمان شما می تواند تا دو سال باقی بماند.

افزایش اسید هیالورونیک (HA)
هیالورونیک اسید یک قهرمان شناخته شده مراقبت از پوست است. این ماده همراه با کلاژن و الاستین افزایش می یابد. این بدان معناست که با RF می توانید پوستی نرم تر، ابریشمی تر و مرطوب تر داشته باشید.

مولکول های HA به طور طبیعی مولکول های آب را جذب کرده و به آنها می چسبند. بنابراین، این جزء اصلی سد رطوبتی طبیعی پوست شما است و پوست شما را هیدراته می کند. علاوه بر این، افزایش سطح پوست می تواند ظاهر خطوط و چین و چروک ها را کاهش دهد، قرمزی را تسکین دهد و به شفافیت پوست کمک کند.

آرامش بخش و بدون درد
یکی از جذاب ترین جنبه های درمان با فرکانس رادیویی ماهیت غیر تهاجمی و ملایم آن است. اگرچه امواج انرژی رادیواکتیو پوست را گرم کرده و در نهایت بافت ها را سفت می کند، اما این کار را بدون آسیب رساندن به لایه بالایی پوست انجام می دهد. بنابراین، برای بیمارانی که از سوزن متنفرند، این درمان ممکن است یک گزینه ایده آل باشد.

خطرات RF صورت چیست؟
سفت کردن پوست با فرکانس رادیویی به طور کلی زمانی که توسط جراح مجاز انجام شود ایمن در نظر گرفته می شود. اگر این روش به اشتباه انجام شود، می تواند منجر به عوارض شود. شایع ترین عوارض جانبی عبارتند از:

تورم موقت
قرمز
شلاق زدن پوست
افرادی که پوست تیره تری دارند بیشتر در معرض عوارض جانبی لیزر و درمان با فرکانس رادیویی هستند.
شکل تشعشعات RF مورد استفاده در این روش مشابه نوع تشعشعات ساطع شده توسط سایر لوازم خانگی رایج مانند تلفن همراه یا وای فای است.
اگرچه اثرات بلندمدت پرتوهای کم انرژی به طور کامل شناخته نشده است، اما هنوز هیچ شواهد قطعی مبنی بر اینکه تشعشعات RF خطری برای سلامت انسان دارد وجود ندارد.


دستگاه فرکانس رادیویی داخلی
چندین شرکت دستگاه های درمانی فرکانس رادیویی خانگی را ارائه می دهند.شواهدی وجود دارد که نشان می دهد حداقل برخی از دستگاه ها در درمان شلی پوست و چین و چروک موثر هستند.

یک منبع معتبر در سال 2017 اثربخشی درمان 6 هفته ای فرکانس رادیویی را با استفاده از یک دستگاه خانگی برای چین و چروک چشم بررسی کرد. بهبودی در تقریباً 33 شرکت کننده مشاهده شد و هیچ عارضه جانبی گزارش نشد.

باید گفت با توجه به اینکه کیفیت هر دستگاه آر اف فرکشنال با یکدیگر متفاوت است، باید با دقت زیادی نسبت به خرید آن اقدام کرد و با کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت کرد. اما برای فروش دستگاه آر اف 2021 پیشنهاد می کنیم از شرکت طاهر تاج مادر نماینده طاهر تاج مادر کمک بگیرید. این شرکت که سال هاست با تیمی تخصصی در خدمت مردم بوده و با کادری مجرب و متخصص می تواند شما را در این امر یاری نماید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 172
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 35
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 117
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 560
  • بازدید ماه : 918
  • بازدید سال : 24387
  • بازدید کلی : 315853
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه