loading...

دومینیکا

بازدید : 35
دوشنبه 29 آبان 1402 زمان : 16:27

امروزه دندان‌های سفید طرفدار زیادی دارند و بر زیبایی چهره افراد بسیار تاثیر میگذارند. افراد از شیوه‌های مختلفی برای ایجاد این زیبایی استفاده می‌کنند. کامپوزیت دندان، لمینت دندان و بلیچ‌کردن دندان از شیوه‌های مختلف ایجاد این زیبایی است. سفیدکردن دندان‌های کامپوزیت‌ شده یکی از دغدغه‌های افرادی است که دندان‌های خود را کامپوزیت کردند. کامپوزیت دندان ممکن است بعد از گذشت مدتی تغییر رنگ دهد و رو به زردی بزند. زردی کامپوزیت دندان بیشتر به دلیل غذاهایی است که می‌خورید. استفاده از چای، قهوه و هر نوع نوشیدنی حاوی کافئین، باعث تشدید زردشدن کامپوزیت‌های دندان‌تان می‌شود. استفاده از روش بلیچینگ، می‌تواند تاثیر بسزایی در سفید شدن دوباره دندان‌های‌تان داشته باشد. در برخی موارد تغییر رنگ دندان‌ها بستگی به عوامل ژنتیکی دارند که استفاده از روش بلیچینگ نمی‌تواند آن را به‌صورت قطعی و کامل سفید کند، اما درمان آن با استفاده از روش بلیچینگ، کاری غیرممکن نیست. اغلب افراد از روش‌های سفید کردن دندان‌شان تنها برای طرح لبخند و زیبایی آن تعداد دندان‌ها استفاده می‌کنند. البته که امروزه از اصلاح طرح لبخند هم برای زیبایی دندان بسیار زیاد استفاده میشود.

بلیچینگ چیست؟

بلیچینگ یا سفید کردن دندان‌ها به روش‌های مختلفی از جمله استفاده از مواد شیمیایی، لیزر یا استفاده از دستگاه‌های خانگی انجام می‌شود. این فرایند به منظور حذف لکه‌ها و تیرگی‌هایی است که به دلیل مصرف چای، قهوه، سیگار، عوامل سنی و … به وجود می‌آیند و باعث کاهش درخشش و سفیدی دندان‌ها می‌شود. با این حال، باید توجه داشت که بلیچینگ دندان ممکن است در برخی موارد به دندان‌ها آسیب برساند و برای افرادی که دندان‌های حساس دارند، توصیه نمی‌شود. لذا، بهتر است قبل از شروع هر نوع درمان بلیچینگ با بلیچینگ دندان در شمال تهران مشورت کنید.

پراکسید هیدروژن ماده اصلی سفیدکننده دندان‌هاست که باعث می‌شود رنگ‌دانه‌هایی که روی دندان‌ها رسوب کرده را اکسید کند و آن‌ها را از روی مینای دندان ازبین ببرد. به مرور زمان و با رفتن این ماده به زیر مینا، در عاج نفوذ کرده و سبب روشن‌تر شدن و سفید شدن دندان‌ها می‌شود. بیلیچنگ‌ یا سفیدکردن دندان‌های کامپوزیت شده بسته به مراحل و هزینه بلیچینگ دندان موردنظر به دو صورت انجام می‌شود.

انواع روش های بلیچینگ دندان

نوع اول، بلیچینگ خانگی یا در منزل است که در این روش دندان‌پزشک از دندان‌های فک بالا و پایین‌تان قالبگیری می‌کند. پس از انجام قالبگیری، دندان‌پزشک به شما وسیله‌ای به نام تری می‌دهد که در آن مایع بلیچینگ قرار دارد و به اندازه زمانی که دندان‌پزشک به شما گفت، این وسیله باید برروی دندان‌های شما قرارگیرد. در روش سفیدکردن دندان در مطب دندان‌پزشکی با روش بلیچ، دندان‌پزشک برروی دندان‌های شما مواد مخصوصی که از لثه‌های شما محافظت کند را روی آن‌ها قرار می‌دهد. سپس موادی غلیظ برای بلیچ کردن‌ دندان برروی دندان‌های تان قرار می‌دهد. چون این ماده غلیظ شیمیایی است و ممکن است به لثه‌های‌تان آسیب برساند دندان‌پزشک ابتدا آن مواد مخصوص را برروی لثه‌های‌تان قرار می‌دهد. البته قبل از انجام بلیچینگ اگر دندان های نامرتب و بد شکلی دارید با کمک بهترین متخصص ارتودنسی دندان میتوانید این مشکل را حل کنید و بعد به سراغ بلیچینگ دندان بروید.

برخی از این مواد به‌صورت شیمیایی فعال شده و کار خود را به درستی انجام می‌دهند. برخی از مواد بلیچ، برای فعال شدن نیاز به نور و برخی هم نیاز به گرما دارند. استفاده از این روش‌هایی که در مطب دکتر انجام می‌شود، در هزینه آن‌ها تفاوتی وجود ندارد. هزینه بلیچینگ و سفیدکردن دندان‌های کامپوزیت شده در مطب دندان‌پزشک با بلیچینگ در منزل تفاوت اندکی دارند. اگرچه تفاوت زیادی میان کارکرد بلیچینگ در مطب و خانه نیست؛ اما باید گفت اگر بلیچینگ در خانه را امتحان کردید و نتیجه مطلوب را نگرفتید، لازم است یک جلسه به مطب رفته و آن بلیچینگ را تجربه کنید. این‌که کدام روش را انتخاب کنید بستگی به میزان رسوب و تغییر رنگ دندان‌های‌تان دارد. اما لازم است بدانید بلیچینگ در خانه زمان بیشتری را نسبت به بلیچینگ در مطب نیاز دارد. ممکن است در بلیچینگ در منزل، مواد ترکیب‌شده اشتباه انجام شود و همین باعث حساس‌شدن دندان‌های‌تان شود. بلیچینگ در مطب دندان‌پزشک به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌شود.

اگر قصد دارید دندان‌های‌تان در زمان کوتاه‌تری سفید شود و زودتر نتیجه آن را ببینید باید بگوییم بلیچینگ در مطب این کار را تسریع می‌بخشد. اکثر متخصصان در این حوزه می‌گویند برای این‌که تاثیر بلیچینگ و ماندگاری آن برروی دندان‌های‌تان بیشترشود، بهتر است ابتدا از روش بلیچینگ در مطب استفاده کرده و برای ماندگاری بیشتر آن، بلیچینگ در خانه را ادامه دهید.

بلیچینگ برای چه افرادی مناسب است؟

بلیچینگ یکی از روش‌های مورد استفاده برای سفید کردن دندان است. برای استفاده از این روش، باید دندان‌های فرد در حالت سالم باشند و بدون ترک خوردگی، پوسیدگی و یا عفونت باشند. به علاوه، بلیچینگ برای افرادی که دارای دندان‌های حساس هستند یا دارای پروتز دندان هستند، مناسب نیست. جای نگرانی نیست امروزه با اضافه شدن خدمات جدید به علم پزشکی، هزاران راه است برای درمان مشکلات دندانی خود. اگر از بلیچینگ دندان نمیتوانید استفاده کنید، با کمک بهترین فوق تخصص روکش دندان میتوانید از روکش دندان استفاده کنید. هرچند هزینه های این دو باهم متفاوت است.

بلیچینگ برای افرادی که دندان‌هایشان تیره و کمرنگ شده‌اند و به دنبال روشی برای پاکسازی و سفید کردن آن‌ها هستند، می‌تواند مناسب باشد. همچنین، افرادی که به دنبال روشی سریع و موثر برای سفید کردن دندان‌هایشان هستند، می‌توانند از بلیچینگ استفاده کنند. به هر حال، بهتر است قبل از استفاده از هر نوع روشی، با پزشک خود در مورد وضعیت دندان‌های خود صحبت کنید و نظر ایشان را دریافت کنید. پزشک شما می‌تواند به شما راهنمایی کند که روشی که بیشترین فایده را برای شما دارد چیست و در مورد خطرات و فواید هر روش، شما را آگاه کند.

میزان تاثیرگذاری بلیچینگ

میزان تاثیرگذاری بیلچینگ و سفیدکردن دندان‌های کامپوزیت شده، به میزان نگهداری بعد از آن بسیار وابسته است. درصورت بلیچینگ کردن دندان‌های‌تان استفاده از قهوه و شراب را کاهش دهید. استفاده از دخانیاتی همچون سیگار و تنباکو باعث زردشدن و تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود. زمانی که شما بلیچینگ کرده‌اید باید از دندان‌های خود در برابر این موارد به خوبی محافظت کنید. در بلیچینگ دندان، مانند هر چیز دیگری که پس از انجام آن باید مراقبت‌هایی انجام شود، پس از انجام این روش هم باید به مراقبت‌هایی بپردازید که اثر بلیچینگ دندان را زود از بین نبرد.

  • برای خوردن میوه‌هایی که پوست سفتی دارند مانند سیب، باید پوست آن‌ها بگیرید و سپس میل کنید.
  • از مصرف غذاهایی که سرد هستند و باعث ایجاد حساسیت در دندان‌های‌تان می‍‌شود مانند بستنی پرهیز کنید.
  • برای این‌که دکتر دندان شما را معاینه کند، پس از طی یک هفته بعد از بلیچینگ، باید به مطب دکتر خود بروید.

این‌ها نمونه‌هایی از مراقبت‌هایی بود که باید پس از بلیچینگ دندان خود انجام دهید تا میزان تاثیرگذاری بالای آن را مشاهده کنید. با بلیچینگ در مطب، میزان تاثیرگذاری آن بالاتر می‌رود و شما شاهد سفیدتر شدن دندان‌های خود خواهید بود. در بلیچ و سفیدکردن دندان‌های کامپوزیت شده هم باید مانند روش بالا از آن‌ها مراقبت کنید تا میزان تاثیرگذاری آن افزایش یابد.

بلیچینگ دندان‌ های کامپوزیت شده

اگر شما برای طرح لبخند خود دندان‌های جلوی خود را کامپوزیت کرده باشید، ابتدا باید روش‌های مراقبت از آن‌ها و سفید نگه داشتن‌شان را آموزش ببینید. می‌توانید سطح اطلاعات خود را ازطریق جست‌وجو در اینترنت و یا ازطریق مشورت با پزشک‌تان، بالا ببرید. اما اگر از کامپوزیت برای یکی از دندان‌های خود که شکسته بود استفاده کردید باید گفت هرچقدر هم که میزان رنگ آن‌ها شباهت زیادی به هم داشته باشد، باز تفاوت بین‌شان مشخص خواهد بود. زمانی که شما دندان‌های‌تان را کامپوزیت می‌کنید، باید بعضی از عادات غذایی و یا سیگارکشیدن خود را ترک کنید. همان‌طور که می‌دانید سیگار کشیدن، خود باعث زردی دندان‌های‌تان می‌شود. اگر با زردی یا کدری کامپوزیت‌های خود مواجه شدید می‌توانید از روش‌هایی به‌جز روش بلیچینگ استفاده کنید. اگر هم با قیمت و هزینه بلیچینگ مشکل دارید هزینه ترمیم دندان بستگی به شرایط دندانی شما ممکن است پایین تر از بلیچینگ باشد. درصورتی که برای سفیدکردن دندان‌های کامپوزیت شده خود از این روش‌هایی که قرار است نام ببریم نتیجه‌ای نگرفتید، بهترین انتخاب‌تان می‌تواند بلیچینگ کامپوزیت‌های‌تان باشد.

  • استفاده از مسواک اولین روشی است که به شما پیشنهاد می‌شود. برای انتخاب مسواک خوب، باید مسواکی را انتخاب کنید که موهای نرم داشته باشد. مسواک‌هایی با موهای سفت، باعث کاهش عمر کامپوزیت‌های‌تان شده و ممکن است لثه‌های‌تان تحلیل بروندو تحلیل رفتن لثه باعث می‌شود که پایه‌های کامپوزیت مشخص شود و حالتی غیر زیبا به دندان‌های‌تان وارد کند.
  • اگر فردی هستید که از سیگار بسیار استفاده می‌کنید باید بگوییم کامپوزیت‌کردن دندان‌های‌تان بدترین روشی است که برای از بین بردن زردی دندان‌تان استفاده می‌کنید. دندان‌های طبیعی مدتی پس از استفاده از سیگار، تغییر رنگ داده و زرد می‌شوند. بهترین شیوه برای از بین بردن زردی دندان‌تان ترک سیگار است؛ چون شما با هیچ روشی نمی‌توانید سفیدی را باز هم به دندان‌های‌تان برگردانید.
  • خمیردندان‌های پولیش، برای از بین بردن لکه‌های سخت از روی دندان‌ها ساخته شده‌اند. ما به شما استفاده از این خمیردندان‌ها را توصیه می‌کنیم. اما باید بدانید برخلاف این موضوع که جوش‌شیرین باعث سفیدشدن دندان‌های طبیعی می‌شود، در دندان‌های کامپوزیت‌شده، استفاده از این ماده سبب کاهش طول عمر کامپوزیت‌ها می‌شود. همین‌طور استفاده از خمیردندان‌هایی که حاوی جوش‌شیرین هستند هم باعث سایش کامپوزیت‌ها و درنتیجه کاهش طول عمر آن‌ها می‌شوند.

اگر با انجام و رعایت این روش‌ها سفیدی دندان‌های‌تان برنگشت، بهترین پیشنهاد ما می‌تواند استفاده از روش بلیچ و سفیدکردن دندان‌های کامپوزیت شده‌تان توسط این روش باشد. با مشورت دکترتان می‌توانید بهترین و سریع‌ترین راه را برای بلیچ‌کردن کامپوزیت‌های‌تان انتخاب کنید.

آیا بلیچینگ برای دندان‌های پروتزی مناسب است؟

بلیچینگ معمولاً برای دندان‌های طبیعی مناسب است و برای دندان‌های پروتزی، به عنوان یک روش سفید کردن دندان، معمولاً توصیه نمی‌شود. دلیل این امر این است که مواد شیمیایی استفاده شده در بلیچینگ ممکن است باعث تغییر رنگ پروتز شود و باعث ایجاد تفاوت رنگ بین دندان‌های طبیعی و پروتز شود. همچنین، ممکن است پروتز برای بلیچینگ حساسیت نشان دهد و در برخی موارد ممکن است خراب شود.

به هر حال، اگر برای سفید کردن دندان‌هایتان از بلیچینگ استفاده می‌کنید و دارای پروتز دندان هستید، بهتر است با پزشک خود در مورد وضعیت پروتز خود صحبت کنید. پزشک شما ممکن است برای شما روش‌های دیگر سفید کردن دندان را توصیه کند که باعث تغییر رنگ پروتز نمی‌شوند و بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می‌آورند.

امروزه دندان‌های سفید طرفدار زیادی دارند و بر زیبایی چهره افراد بسیار تاثیر میگذارند. افراد از شیوه‌های مختلفی برای ایجاد این زیبایی استفاده می‌کنند. کامپوزیت دندان، لمینت دندان و بلیچ‌کردن دندان از شیوه‌های مختلف ایجاد این زیبایی است. سفیدکردن دندان‌های کامپوزیت‌ شده یکی از دغدغه‌های افرادی است که دندان‌های خود را کامپوزیت کردند. کامپوزیت دندان ممکن است بعد از گذشت مدتی تغییر رنگ دهد و رو به زردی بزند. زردی کامپوزیت دندان بیشتر به دلیل غذاهایی است که می‌خورید. استفاده از چای، قهوه و هر نوع نوشیدنی حاوی کافئین، باعث تشدید زردشدن کامپوزیت‌های دندان‌تان می‌شود. استفاده از روش بلیچینگ، می‌تواند تاثیر بسزایی در سفید شدن دوباره دندان‌های‌تان داشته باشد. در برخی موارد تغییر رنگ دندان‌ها بستگی به عوامل ژنتیکی دارند که استفاده از روش بلیچینگ نمی‌تواند آن را به‌صورت قطعی و کامل سفید کند، اما درمان آن با استفاده از روش بلیچینگ، کاری غیرممکن نیست. اغلب افراد از روش‌های سفید کردن دندان‌شان تنها برای طرح لبخند و زیبایی آن تعداد دندان‌ها استفاده می‌کنند. البته که امروزه از اصلاح طرح لبخند هم برای زیبایی دندان بسیار زیاد استفاده میشود.

بلیچینگ چیست؟

بلیچینگ یا سفید کردن دندان‌ها به روش‌های مختلفی از جمله استفاده از مواد شیمیایی، لیزر یا استفاده از دستگاه‌های خانگی انجام می‌شود. این فرایند به منظور حذف لکه‌ها و تیرگی‌هایی است که به دلیل مصرف چای، قهوه، سیگار، عوامل سنی و … به وجود می‌آیند و باعث کاهش درخشش و سفیدی دندان‌ها می‌شود. با این حال، باید توجه داشت که بلیچینگ دندان ممکن است در برخی موارد به دندان‌ها آسیب برساند و برای افرادی که دندان‌های حساس دارند، توصیه نمی‌شود. لذا، بهتر است قبل از شروع هر نوع درمان بلیچینگ با بلیچینگ دندان در شمال تهران مشورت کنید.

پراکسید هیدروژن ماده اصلی سفیدکننده دندان‌هاست که باعث می‌شود رنگ‌دانه‌هایی که روی دندان‌ها رسوب کرده را اکسید کند و آن‌ها را از روی مینای دندان ازبین ببرد. به مرور زمان و با رفتن این ماده به زیر مینا، در عاج نفوذ کرده و سبب روشن‌تر شدن و سفید شدن دندان‌ها می‌شود. بیلیچنگ‌ یا سفیدکردن دندان‌های کامپوزیت شده بسته به مراحل و هزینه بلیچینگ دندان موردنظر به دو صورت انجام می‌شود.

انواع روش های بلیچینگ دندان

نوع اول، بلیچینگ خانگی یا در منزل است که در این روش دندان‌پزشک از دندان‌های فک بالا و پایین‌تان قالبگیری می‌کند. پس از انجام قالبگیری، دندان‌پزشک به شما وسیله‌ای به نام تری می‌دهد که در آن مایع بلیچینگ قرار دارد و به اندازه زمانی که دندان‌پزشک به شما گفت، این وسیله باید برروی دندان‌های شما قرارگیرد. در روش سفیدکردن دندان در مطب دندان‌پزشکی با روش بلیچ، دندان‌پزشک برروی دندان‌های شما مواد مخصوصی که از لثه‌های شما محافظت کند را روی آن‌ها قرار می‌دهد. سپس موادی غلیظ برای بلیچ کردن‌ دندان برروی دندان‌های تان قرار می‌دهد. چون این ماده غلیظ شیمیایی است و ممکن است به لثه‌های‌تان آسیب برساند دندان‌پزشک ابتدا آن مواد مخصوص را برروی لثه‌های‌تان قرار می‌دهد. البته قبل از انجام بلیچینگ اگر دندان های نامرتب و بد شکلی دارید با کمک بهترین متخصص ارتودنسی دندان میتوانید این مشکل را حل کنید و بعد به سراغ بلیچینگ دندان بروید.

برخی از این مواد به‌صورت شیمیایی فعال شده و کار خود را به درستی انجام می‌دهند. برخی از مواد بلیچ، برای فعال شدن نیاز به نور و برخی هم نیاز به گرما دارند. استفاده از این روش‌هایی که در مطب دکتر انجام می‌شود، در هزینه آن‌ها تفاوتی وجود ندارد. هزینه بلیچینگ و سفیدکردن دندان‌های کامپوزیت شده در مطب دندان‌پزشک با بلیچینگ در منزل تفاوت اندکی دارند. اگرچه تفاوت زیادی میان کارکرد بلیچینگ در مطب و خانه نیست؛ اما باید گفت اگر بلیچینگ در خانه را امتحان کردید و نتیجه مطلوب را نگرفتید، لازم است یک جلسه به مطب رفته و آن بلیچینگ را تجربه کنید. این‌که کدام روش را انتخاب کنید بستگی به میزان رسوب و تغییر رنگ دندان‌های‌تان دارد. اما لازم است بدانید بلیچینگ در خانه زمان بیشتری را نسبت به بلیچینگ در مطب نیاز دارد. ممکن است در بلیچینگ در منزل، مواد ترکیب‌شده اشتباه انجام شود و همین باعث حساس‌شدن دندان‌های‌تان شود. بلیچینگ در مطب دندان‌پزشک به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌شود.

اگر قصد دارید دندان‌های‌تان در زمان کوتاه‌تری سفید شود و زودتر نتیجه آن را ببینید باید بگوییم بلیچینگ در مطب این کار را تسریع می‌بخشد. اکثر متخصصان در این حوزه می‌گویند برای این‌که تاثیر بلیچینگ و ماندگاری آن برروی دندان‌های‌تان بیشترشود، بهتر است ابتدا از روش بلیچینگ در مطب استفاده کرده و برای ماندگاری بیشتر آن، بلیچینگ در خانه را ادامه دهید.

بلیچینگ برای چه افرادی مناسب است؟

بلیچینگ یکی از روش‌های مورد استفاده برای سفید کردن دندان است. برای استفاده از این روش، باید دندان‌های فرد در حالت سالم باشند و بدون ترک خوردگی، پوسیدگی و یا عفونت باشند. به علاوه، بلیچینگ برای افرادی که دارای دندان‌های حساس هستند یا دارای پروتز دندان هستند، مناسب نیست. جای نگرانی نیست امروزه با اضافه شدن خدمات جدید به علم پزشکی، هزاران راه است برای درمان مشکلات دندانی خود. اگر از بلیچینگ دندان نمیتوانید استفاده کنید، با کمک بهترین فوق تخصص روکش دندان میتوانید از روکش دندان استفاده کنید. هرچند هزینه های این دو باهم متفاوت است.

بلیچینگ برای افرادی که دندان‌هایشان تیره و کمرنگ شده‌اند و به دنبال روشی برای پاکسازی و سفید کردن آن‌ها هستند، می‌تواند مناسب باشد. همچنین، افرادی که به دنبال روشی سریع و موثر برای سفید کردن دندان‌هایشان هستند، می‌توانند از بلیچینگ استفاده کنند. به هر حال، بهتر است قبل از استفاده از هر نوع روشی، با پزشک خود در مورد وضعیت دندان‌های خود صحبت کنید و نظر ایشان را دریافت کنید. پزشک شما می‌تواند به شما راهنمایی کند که روشی که بیشترین فایده را برای شما دارد چیست و در مورد خطرات و فواید هر روش، شما را آگاه کند.

میزان تاثیرگذاری بلیچینگ

میزان تاثیرگذاری بیلچینگ و سفیدکردن دندان‌های کامپوزیت شده، به میزان نگهداری بعد از آن بسیار وابسته است. درصورت بلیچینگ کردن دندان‌های‌تان استفاده از قهوه و شراب را کاهش دهید. استفاده از دخانیاتی همچون سیگار و تنباکو باعث زردشدن و تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود. زمانی که شما بلیچینگ کرده‌اید باید از دندان‌های خود در برابر این موارد به خوبی محافظت کنید. در بلیچینگ دندان، مانند هر چیز دیگری که پس از انجام آن باید مراقبت‌هایی انجام شود، پس از انجام این روش هم باید به مراقبت‌هایی بپردازید که اثر بلیچینگ دندان را زود از بین نبرد.

  • برای خوردن میوه‌هایی که پوست سفتی دارند مانند سیب، باید پوست آن‌ها بگیرید و سپس میل کنید.
  • از مصرف غذاهایی که سرد هستند و باعث ایجاد حساسیت در دندان‌های‌تان می‍‌شود مانند بستنی پرهیز کنید.
  • برای این‌که دکتر دندان شما را معاینه کند، پس از طی یک هفته بعد از بلیچینگ، باید به مطب دکتر خود بروید.

این‌ها نمونه‌هایی از مراقبت‌هایی بود که باید پس از بلیچینگ دندان خود انجام دهید تا میزان تاثیرگذاری بالای آن را مشاهده کنید. با بلیچینگ در مطب، میزان تاثیرگذاری آن بالاتر می‌رود و شما شاهد سفیدتر شدن دندان‌های خود خواهید بود. در بلیچ و سفیدکردن دندان‌های کامپوزیت شده هم باید مانند روش بالا از آن‌ها مراقبت کنید تا میزان تاثیرگذاری آن افزایش یابد.

بلیچینگ دندان‌ های کامپوزیت شده

اگر شما برای طرح لبخند خود دندان‌های جلوی خود را کامپوزیت کرده باشید، ابتدا باید روش‌های مراقبت از آن‌ها و سفید نگه داشتن‌شان را آموزش ببینید. می‌توانید سطح اطلاعات خود را ازطریق جست‌وجو در اینترنت و یا ازطریق مشورت با پزشک‌تان، بالا ببرید. اما اگر از کامپوزیت برای یکی از دندان‌های خود که شکسته بود استفاده کردید باید گفت هرچقدر هم که میزان رنگ آن‌ها شباهت زیادی به هم داشته باشد، باز تفاوت بین‌شان مشخص خواهد بود. زمانی که شما دندان‌های‌تان را کامپوزیت می‌کنید، باید بعضی از عادات غذایی و یا سیگارکشیدن خود را ترک کنید. همان‌طور که می‌دانید سیگار کشیدن، خود باعث زردی دندان‌های‌تان می‌شود. اگر با زردی یا کدری کامپوزیت‌های خود مواجه شدید می‌توانید از روش‌هایی به‌جز روش بلیچینگ استفاده کنید. اگر هم با قیمت و هزینه بلیچینگ مشکل دارید هزینه ترمیم دندان بستگی به شرایط دندانی شما ممکن است پایین تر از بلیچینگ باشد. درصورتی که برای سفیدکردن دندان‌های کامپوزیت شده خود از این روش‌هایی که قرار است نام ببریم نتیجه‌ای نگرفتید، بهترین انتخاب‌تان می‌تواند بلیچینگ کامپوزیت‌های‌تان باشد.

  • استفاده از مسواک اولین روشی است که به شما پیشنهاد می‌شود. برای انتخاب مسواک خوب، باید مسواکی را انتخاب کنید که موهای نرم داشته باشد. مسواک‌هایی با موهای سفت، باعث کاهش عمر کامپوزیت‌های‌تان شده و ممکن است لثه‌های‌تان تحلیل بروندو تحلیل رفتن لثه باعث می‌شود که پایه‌های کامپوزیت مشخص شود و حالتی غیر زیبا به دندان‌های‌تان وارد کند.
  • اگر فردی هستید که از سیگار بسیار استفاده می‌کنید باید بگوییم کامپوزیت‌کردن دندان‌های‌تان بدترین روشی است که برای از بین بردن زردی دندان‌تان استفاده می‌کنید. دندان‌های طبیعی مدتی پس از استفاده از سیگار، تغییر رنگ داده و زرد می‌شوند. بهترین شیوه برای از بین بردن زردی دندان‌تان ترک سیگار است؛ چون شما با هیچ روشی نمی‌توانید سفیدی را باز هم به دندان‌های‌تان برگردانید.
  • خمیردندان‌های پولیش، برای از بین بردن لکه‌های سخت از روی دندان‌ها ساخته شده‌اند. ما به شما استفاده از این خمیردندان‌ها را توصیه می‌کنیم. اما باید بدانید برخلاف این موضوع که جوش‌شیرین باعث سفیدشدن دندان‌های طبیعی می‌شود، در دندان‌های کامپوزیت‌شده، استفاده از این ماده سبب کاهش طول عمر کامپوزیت‌ها می‌شود. همین‌طور استفاده از خمیردندان‌هایی که حاوی جوش‌شیرین هستند هم باعث سایش کامپوزیت‌ها و درنتیجه کاهش طول عمر آن‌ها می‌شوند.

اگر با انجام و رعایت این روش‌ها سفیدی دندان‌های‌تان برنگشت، بهترین پیشنهاد ما می‌تواند استفاده از روش بلیچ و سفیدکردن دندان‌های کامپوزیت شده‌تان توسط این روش باشد. با مشورت دکترتان می‌توانید بهترین و سریع‌ترین راه را برای بلیچ‌کردن کامپوزیت‌های‌تان انتخاب کنید.

آیا بلیچینگ برای دندان‌های پروتزی مناسب است؟

بلیچینگ معمولاً برای دندان‌های طبیعی مناسب است و برای دندان‌های پروتزی، به عنوان یک روش سفید کردن دندان، معمولاً توصیه نمی‌شود. دلیل این امر این است که مواد شیمیایی استفاده شده در بلیچینگ ممکن است باعث تغییر رنگ پروتز شود و باعث ایجاد تفاوت رنگ بین دندان‌های طبیعی و پروتز شود. همچنین، ممکن است پروتز برای بلیچینگ حساسیت نشان دهد و در برخی موارد ممکن است خراب شود.

به هر حال، اگر برای سفید کردن دندان‌هایتان از بلیچینگ استفاده می‌کنید و دارای پروتز دندان هستید، بهتر است با پزشک خود در مورد وضعیت پروتز خود صحبت کنید. پزشک شما ممکن است برای شما روش‌های دیگر سفید کردن دندان را توصیه کند که باعث تغییر رنگ پروتز نمی‌شوند و بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می‌آورند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 172
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 33
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 73
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 376
  • بازدید ماه : 244
  • بازدید سال : 23713
  • بازدید کلی : 315179
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه